Sony a Honda se spojili a chtějí vyrábět elektromobily

Přidat na Seznam.cz

Sony Honda Mobility, vzniklá spojením sil dvou gigantů, a to společností Sony Group a Honda Motor, se vydává na cestu, která má potenciál radikálně změnit trh s elektromobily. V návaznosti na jejich nedávnou prezentaci sedanu EV na veletrhu CES 2024 v Las Vegas, tento společný podnik oznámil plány na rozšíření svého portfolia o další dva modely elektromobilů – SUV a cenově dostupný kompaktní vůz. Tyto modely mají být uvedeny na trh před koncem desetiletí, přičemž sedan dorazí v roce 2025, SUV v roce 2027 a kompaktní vůz očekáván v roce 2028 nebo později.

Společnost Sony Honda Mobility se chystá konkurovat přímo s Tesle v USA, což je známka jejich odvahy a ambicí vstoupit do segmentu, na kterém je aktuálně dominantní Elon Musk se svou společností. Sony a Honda nejenže chtějí být hráči na trhu s elektromobily, ale mají v úmyslu být na čele inovací a designu, píše web Nikkei Asia.

Afeela, značka pod kterou bude sedan EV uveden, se rozšíří o zmíněná SUV a kompaktní vozidla. To naznačuje strategii poskytnout širší spektrum možností pro zákazníky, od luxusních sedanů po prostorná SUV a cenově dostupnější kompaktní vozy. Taková diverzifikace modelů umožní společnosti oslovit širší skupinu zákazníků s různými potřebami a preferencemi.

Důležitou součástí strategie Sony Honda Mobility je snaha o snížení nákladů a urychlení vývoje díky použití stejného šasi pro všechny tři modely. Tento přístup může umožnit efektivnější výrobu a snadnější integraci nových technologií.

Společný podnik rovněž plánuje využít své zdroje pro inovace mimo tradiční automobilový průmysl, včetně vývoje her, které budou hráči moci hrát přímo ve vozech, s využitím pokročilé technologie počítačové grafiky od Epic Games. Tato jedinečná nabídka by mohla přinést nový rozměr zábavy v automobilech a posílit hodnotu značky Afeela.

Vzhledem k rostoucí konkurenci a tlaku na snížení cen elektromobilů, Sony a Honda se zřejmě snaží nabídnout nejen kvalitní vozidla, ale také cenově dostupnou přidanou hodnotu, která by mohla zaujmout spotřebitele hledající více než jen dopravní prostředek.

Zdroj: Nikkei Asia