Tajemství loga známé značky odhaleno. Spojení s Tomem Hanksem vás překvapí
Velmi známá holdingová společnost, která se zabývá poskytováním dopravy, obchodních služeb a elektronického obchodování se jmenuje FedEx. Všimli jste si někdy šipky v jejím logu?
Tato americká společnost zabývající se kurýrními a logistickými službami působí prostřednictvím segmentů jako: FedEx Express, který se stará o přepravu a doručování. Dále je to FedEx Ground, jehož náplní je pozemní doručování malých zásilek.
Službu nákladní dopravy do podniků a rezidencí poskytuje FedEx Freight. A FedEx Services se zabývá záležitostmi, jako je prodej, marketing, komunikace, zákaznický servis, informační technologie, technická podpora, inkasní a fakturační služby a také určitými funkcemi back-office. Ty podporují provozní segmenty této velmi úspěšné společnosti.
V roce 1965 student Yaleovy univerzity Frederick W. Smith navrhl nový přepravní systém. Tento průlomový systém se postaral o bezpečné doručení urgentních zásilek. Díky tomuto talentovanému studentovi tak vznikla o deset let později světová společnost Federal Express Corp. Tato společnost se postarala o doručení zásilek do druhého dne a změnila tak natrvalo přepravní odvětví. Od roku 1984 působí FedEx Corp. i v Evropě. V současné době tato společnost poskytuje mezikontinentální a mezinárodní expresní přepravní služby. A působí ve stovkách měst.
Tato úspěšná společnost působí i v Česku
A to od roku 1991. Na začátku působení v České republice FedEx zastupoval její Global Servis partner. Jednalo se o společnost Inspekta, a.s. Od roku 2006 již FedEx sídlí na letišti Ruzyně a také na Zličíně v Praze 5. První českou pobočku své odnože pak tato společnost otevřela pod názvem FedEx Trade Network v roce 2010, taktéž na Zličíně.
Nejenom, že tato přepravní společnost působí kromě České republiky ve stovkách měst a mnoha zemích světa. Ale objevila se i ve známém filmu Trosečník, ve kterém ztvárnil hlavní roli velmi oblíbený herec Tom Hanks. Je tedy více než zřejmé, že věhlas má tato celosvětová společnost opravdu velký.
Logo společnosti FedEx získalo několik ocenění
A to díky náhodě při vytváření grafického designu. Jde v podstatě o optický klam v názvu loga. A optickou iluzi má ve svém logu nejenom společnost FedEx, ale i jiné známé společnosti. Jako například Formule 1. V horní části loga mezi oběma písmeny si můžete všimnout číslovky jedna. A netřeba dodávat, proč se tam vyskytuje. V logu Gillete je také jasný záměr. Pokud se podíváte na bílá místa u písmen „G“ a „i„, všimnete si, jak jsou dokonale seříznutá. Jako od břitvy. A tento znak poukazuje na ostrost a přesnost žiletek od Gillete.
Vraťme se však ke společnosti FedEx. Design loga této společnosti vytvořil Stephen Bayley a o „optickém klamu“ mezi posledními dvěma písmeny prohlásil, že byl dílem náhody. Tato „iluze“ je tvořena bílým místem mezi „E“ a „x„. Pokud o ní nevíte, ani si ji nemusíte všimnout. A většina z nás si ji nejspíše do dnešního dne ani nevšimla.
Pokud na ni ale budete upozorněni, může se vám zdát až úsměvné to, že jste o ní doteď neměli ponětí. Tato značka, která směřuje doprava, znázorňuje dle americké firmy rychlost a preciznost. A jedná se o šipku.
Od této chvíle šipku uvidíte i vy
A to vždy, když se na logo společnosti FedEx podíváte. Tak jako na další loga, která v sobě mají skrytý, ale jasný význam. Jako Tour de France, kde tři písmena v logu „o„,“u“ a „r„, společně se žlutým kolečkem v sobě ukrývají cyklistu. Písmeno „o“ znázorňuje hlavu. A na to, k čemu patří zbytek písmen i s kolečkem, už přijdete určitě sami.

To, co jste dříve neviděli, už vám nyní bude zcela zřejmé. A od nynějška si už vždycky na tu úžasnou „optickou iluzi“ od FedExu vzpomenete. Na tu zřetelně viditelnou, a přesto i trochu neviditelnou šipku v logu této věhlasné společnosti.
Zdroj: forbes.cz, www.cnn.com, cnn.com