V tomto Rusko předběhlo ostatní. Kamaz již zavádí autonomní tahače na dálnici z Petrohradu do Moskvy

Přidat na Seznam.cz

Když Kamaz hovořil o chystaném projektu autonomní dopravy také na dálnici mezi Petrohradem a Moskvou, znělo to spíše jako nadsázka. Zdá se však, že to až takový nesmysl nebyl, protože autonomní tahače Kamaz 54901 skutečně zahajují bezpilotní přepravu na dálnici M-11 Něva.

Rusové to s využíváním samořiditelných nákladních vozidel myslí opravdu vážně a ruská automobilka Kamaz do vývoje technologie bezpilotního řízení investuje nemalé prostředky. Ty přinášejí i konkrétní výsledky v podobě hotových nákladních automobilů Kamaz schopných autonomní jízdy. Nejedná se o pouhé cvičení pro vývojová oddělení, ale o skutečný praktický přínos.

Dlouhé dojezdové vzdálenosti nebo nehostinné povětrnostní podmínky jsou pro autonomní řízení živnou půdou a stát má sám zájem na jeho rychlém zavedení do praxe. Kamaz se tak stává jakousi státní výkladní skříní schopností ruského automobilového průmyslu v segmentu nákladních vozidel.

Jsou dál než ostatní?

„Kamaz již několik let pracuje na vývoji softwaru, autonomním řízení vozidel a bezpilotním řízení,“ potvrzuje Sergej Kogogin, generální ředitel společnosti Kamaz. Zároveň dodává, že autonomní vozy jsou pro Kamaz v současné době prioritou. „Vstupujeme do nové fáze vývoje autonomních vozidel – přecházíme k jejich praktickému využití. Musíme zajistit, aby naše řešení fungovala ku prospěchu Ruska,“ dodal Kogogin.

První čtyři vozy Kamazy 54901 začínají komerčně přepravovat zboží na dálnici M-11 Něva mezi Petrohradem a Moskvou. Zatím je vše ve fázi testování, které má na starosti ruské ministerstvo dopravy. To již nyní tvrdí, že po úspěšných testech nasadí autonomní Kamazy v podstatně větším počtu. Přesné údaje o radarové technologii a technické detaily autonomního řízení si však ruská automobilka zatím nechává pro sebe.

Zdroj: redakce, Kamaz