Tato nová Dacia Bigster šokuje výbavou i stylem. Většinu Čechů však překvapila její cena
Rumunská automobilka se s novým modelem předvedla v plné parádě. Nový model auta je nejenom veliký ale také luxusní oproti jeho předchůdcům. Pokud patříme k jeho příznivcům, budete určitě nadšení.
Společnost Dacia byla založena v roce 1966, tato automobilka získala licenci i na výrobu Renaultu 8, tento vůz vyráběla pod jménem Dacia 8, tímto její spolupráce s automobilkou Renault neskončila. V roce 1999 koupila tato francouzská automobilka Dacii.
Již očekávané nové SUV Bigster je dosud největší vůz, který rumunská automobilka představila.
„Nový Bigster znamená více Dacie a představuje zcela novou modelovou řadu, která nabídne cenově dostupný vůz v segmentu C-SUV,“ shrnuje automobilka.
V této kategorii se prodá v evropských zemí ročně prodá na tři miliony aut ročně. Dacia se tímto modelem pokouší získat zcela nové zákazníky pro svou automobilku.
„Nový Bigster znamená více Dacie a představuje zcela novou modelovou řadu, která nabídne cenově dostupný vůz v segmentu C-SUV,“ shrnuje automobilka.
Cenově nejdostupnější SUV
Aby Dacia se mohla držet svého pravidla, být levnější oproti konkurenci, musí už od počátku jít na to obráceně. Na začátku stanoví cenu a konstrukční inženýři se musí do této ceny vejít. Bigster by měl být podle Dacia levnější o dvacet procent oproti konkurenci.
Cena v nejlevnější variantě by měla začínat na 650 000 Kč, což na úplně nové SUV není vůbec špatné. A vrcholová cena Bigsteru by se měla vyšplhat až k cca 840 000 Kč.
Denis Le Vot, šéf značky říká, že Dacia je vítězem inflační spirály, která sužuje Evropu.
Co nový Bigster nabízí
„Bigster je vrcholným vyjádřením všech hodnot značky Dacia a nyní se stává její vlajkovou lodí,“ komentuje šéf-designér značky David Durand. „Jeho velkorysé rozměry podtrhují jednoduché, geometrické, uhlazené tvary a křivky, které jdou přímo k tomu podstatnému.“
Jsou známé čtyři výbavy:
- Essential
- Expression
- Extreme
- Journey
Kdy v základním vybavení jsou sedmnáctky kola, fixní nosiče na střechu, manuální klimatizace a zadní parkovací senzory. Oproti tomu model Journey je velmi příjemně vybavený model, kdy navíc nabízí 3D sound systém Arkamys, adaptivní tempomat, navigaci, dvou zónovou automatickou klimatizací, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.
Zdroj: autorevue.cz, idnes.cz, garaz.cz, denik.cz