Ostrý kámen v pneumatice. Je to nebezpečné?

Přidat na Seznam.cz

Oddělení pneumatik pravidelně sbírá kamínky ze silnic, ale také hřebíky a šrouby. Abych řekl pravdu, nikdy jsem neslyšel o případu, kdy by byla pneumatika propíchnuta kamenem. Je ale řádně nepříjemné, když se dobře zakořeněný větší kámen v pneumatice pravidelně otlouká o silnici. Může to být docela rušivé, ale naštěstí není příliš obtížné se toho zbavit, jak píše server Sinoty.

Používají se tři metody, jak se zbavit kamene v pneumatice. V závislosti na tom, na které straně ho uslyšíte, jeďte do protějšího rohu ostřeji. Pokud tedy klepe na pravé straně, prudce zatočte do nejbližší vhodné levotočivé zatáčky. Tím by se měl běhoun pneumatiky otevřít natolik, aby vlivem různých sil (odstředivé na obvodu rotující pneumatiky, odstředivé při průjezdu zatáčkou) sám vypadl.

Pokud se dlouho nenaskytne vhodná zatáčka, možností číslo dvě je pořádně dupnout na brzdu. Nejprve se ujistěte, že za vámi nejede žádné auto, které by mohlo být vaším nečekaným brzdným manévrem zaskočeno. To se týká především přední nápravy, na kterou se přenáší 75 až 90 % brzdných sil vozu. Stejně jako při průjezdu zatáčkou může prudké brzdění otevřít běhoun pneumatiky natolik, že z ní může vypadnout kámen.

Pokud ani jedna z těchto možností nefunguje, odstraňte ji na příští zastávce ručně. Pokud to nejde rukou, zkuste použít běžné klíče od bytu/domu nebo šroubovák. Z vlastní zkušenosti však víme, že jízda s kamenem v kole v podstatě není problém ani dlouhodobě.

Zdroj: sinotyregroup.com