Nový elektrický Ford Explorer využívá platformu Volkswagenu

Přidat na Seznam.cz

Ford prohlubuje spolupráci s koncernem Volkswagen. Po společných projektech užitkových aut Ranger/Amarok a Tourneo Connect/Caddy se vzájemná spolupráce rozšířila i do třídy osobních vozů, přesněji do segmentu elektrických crossoverů. Nový Ford Explorer je založen na německé modulární platformě MEB, a je tedy technicky blízce příbuzný modelům ID.3, ID.4 a ID.5.

Ford v Evropě ruší modely Galaxy, S-Max bez náhrady, nemá ani nástupce Mondea pro Evropu a své dva současné základní kameny trhu Fiestu a Focus hodlá nadobro vyřadit.

Místní zastoupení americké společnosti je přesvědčeno, že jedině elektromobily jsou tou správnou cestou, a proto vám od roku 2030 v EU nic jiného neprodá. Jediný háček je v tom, že zatím má (mimo užitkových vozů) pouze Mustang Mach-e, který byl navíc primárně navržen pro potřeby zákazníků ve Spojených státech. A těch je poměrně málo.

Ford právě využil partnerství s Volkswagenem a použil německou elektrickou platformu MEB k návrhu nového bateriového crossoveru. Výsledkem je Explorer, který se s délkou 4 460 mm vejde mezi Volkswageny ID.3 a ID.4, i když Ford tvrdí, že Němci mu tuto podmínku nedali.

V nejvyšší výbavě, se dvěma elektromotory a logicky s pohonem obou kol, by měla mít novinka podle britského serveru Autocar 340 koní a 545 newtonmetrů, což je více než jakýkoli jiný model postavený na identické platformě, ať už jde o Volkswagen nebo Škodu. To by mělo stačit k tomu, aby nový vůz zrychlil z klidu na 100 km/h za 6,0 sekundy.

V základu má mít Explorer pohon pouze zadních kol a majitelům nabídne buď 170, nebo 286 koní. Dále má nabídnout baterie o kapacitě 52 nebo 77 kWh, přičemž dojezd by v druhém případě mohl podle metodiky WLTP přesáhnout 500 kilometrů. Nabíjení z 10 na 80 procent by na rychlonabíječkách nemělo trvat déle než 25 minut a cestující by měli mít k dispozici zavazadlový prostor o objemu 450 až 1400 litrů.

A cena? Verze Explorer a Explorer Premium budou k dispozici koncem roku, za základ si pak Ford bude účtovat nejméně milion korun.

Zdroj: redakce, autocar.co.uk