Xiaomi SU7 se brzy objeví v showroomech. Bude za cenu Tesly 3, nabídne však lepší výbavu a výkon

Přidat na Seznam.cz

Xiaomi SU7 by mohlo na trhu s elektromobily hodně zamíchat kartami. Nejvyšší varianta se bude cenou blížit Tesle Model 3, přičemž nabídne lepší výkon a výbavu.

Fanoušci elektromobilů stále častěji vzhlížejí ke společnosti Xiaomi, která brzy uvede na trh svůj první elektromobil Xiaomi SU7. Již se nám podařilo zjistit jeho technické specifikace a nyní jsme zjistili, kolik za něj budete muset zaplatit. Právě cena by mohla být jeho největší výhodou, protože je v porovnání s vozy největšího konkurenta, společnosti Tesla, velmi konkurenceschopná, píše portál ArenaEV.

Xiaomi SU7 se brzy objeví v showroomech
Xiaomi SU7 je velmi zajímavý slibný vůz, který má nejen moderní design, ale také velmi zajímavé technické specifikace. Vůz bude k dispozici ve dvou verzích, a to SU7 a SU7 Max, které se liší typem pohonu a výkonem.

Standardní model je vybaven jedním motorem s pohonem zadních kol o výkonu 299 koní a točivém momentu 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,28 s a ujede maximálně 210 km. Vestavěná baterie mezitím zaručuje působivý dojezd 668 km.

Mnohem zajímavější je varianta SU7 Max, která má dva motory pohánějící obě nápravy. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 673 k a točivým momentem 838 Nm hodným sportovního vozu. Také jeho zrychlení by mohlo zahanbit nejeden vůz, protože prvních 100 metrů na metru je vidět již za 2,78 sekundy, zatímco maximální rychlost činí 265 km/h. Působivá je také baterie, která na jedno nabití ujede až 800 km.

Vůz bude mít na palubě mnoho moderních asistenčních systémů pro řidiče. Mezi ně bude patřit adaptivní BEV, základní model mapování silnic a síť Super-Res Occupancy Network. Jedná se o technologie zodpovědné za systémy autonomního řízení. Jejich úkolem je mimo jiné rozpoznávat stav vozovky, detekovat překážky a upravovat trajektorii jízdy bez nutnosti použití map. O dostatečnou přilnavost se stará aktivní zadní spoiler v zadní části vozidla. O multimédia se stará vlastní operační systém HyperOS.

Mnoho řidičů je pravděpodobně zvědavých, kdy se Xiaomi SU7 dostane do showroomů. Pokud lze věřit nejnovějším zprávám, nebudeme muset čekat dlouho, protože jeho sériová výroba začne již v únoru. Zpočátku bude vyrobeno 2 000 kusů, ale od července chce společnost vyrábět nejméně 10 000 kusů měsíčně.

Cena atraktivnější než u konkurence
Nespornou výhodou čínského elektromobilu bude cena. Díky jedné z pojišťoven, která musela propagační kusy pojistit, jsme zjistili, kolik budete muset za vrcholnou variantu SU7 Max zaplatit. Čínská cena byla stanovena na 361 400 jüanů, což je 1 190 000 korun, tedy výrazně méně než u konkurence. Pro srovnání, v Česku začíná cena modelu Tesla 3 na téměř identické ceně. Naproti tomu základní verze modelu Hyundai IONIQ 6, která má však mnohem menší dojezd, stojí cca 1,5 milionu korun.

Vůz Xiaomi tak cenou poráží své největší konkurenty a v případě základního modelu to vypadá ještě zajímavěji. Podle neoficiálních úniků by měl stát 250 000 jüanů, tedy asi 1,4 milionu korun.

Xiaomi SU7 je bezesporu velmi zajímavý elektromobil, který ke koupi láká nejen svým moderním designem a pokročilými jízdními systémy, ale také cenou. Pokud bude v Evropě stanovena na podobné úrovni jako v Číně, rýsuje se skutečný prodejní hit.

Zdroj: ArenaEV, Xiaomi