Sportovní Hyundai Ioniq 6 N jako druhý elektromobil značky Hyundai. Bude mít i hlasitý výfuk, aby napodobil sportovní benziňák

Přidat na Seznam.cz

Poprvé se objevuje elektrický supersedan Hyundai, který se jako značka N chystá na čistě elektrickou sestavu.

Divize N společnosti Hyundai dokončuje žhavou novinku sedanu Ioniq 6, která přinese výkony a dynamickou agilitu Porsche Taycan, jež byly zdokonaleny na závodní dráze, píše portál AutoCar.

Plně elektrický 6N

Druhý elektromobil Hyundai N po právě představeném modelu Ioniq 5 N vstupuje do pokročilé fáze vývoje krátce poté, co výkonná divize potvrdila, že po stažení hatchbacků i20 N a i30 N z Evropy ukončí vývoj spalovacích vozů.

Další fází přechodu značky na plně elektrický pohon bude uvedení modelu Ioniq 6 N, který byl v roce 2022 předznamenán obskurním konceptem RN22e. Nedávno byl spatřen při testování v technickém centru značky v německém Rüsselsheimu, přičemž na sobě měl pouze lehké maskování, které odhalilo řadu stylistických úprav, jež oproti standardnímu vozu dostane.

Stejně jako u prvního elektromobilu N, modelu Ioniq 5 N, zahrnují vizuální úpravy širší podběhy kol, větší slitiny, červené brzdové třmeny, hlubší boční prahy, větší zadní spoiler a agresivněji vyhlížející zadní nárazník.

Sportovní šestka, která stojí na stejné platformě E-GMP jako žhavý crossover, bude pravděpodobně využívat baterii o kapacitě 86 kWh, která bude napájet dvoumotorové hnací ústrojí s pohonem všech kol o výkonu až 641 koní a 549 N.m.

Ioniq 6 N bude mít vylepšené brzdy, tužší a snížené odpružení a převodovku, která bude simulovat chování osmistupňové dvouspojkové jednotky používané ve spalovacích vozech N.

Umělý tón výfuku

Mohl by také dostat umělý tón výfuku modelu 5, který se snaží zachytit ducha tradičních spalovacích hot hatchů tím, že přizpůsobuje rychlost jízdy otáčkám a ve spolupráci se simulovanou převodovkou napodobuje pocit z jízdy v benzinovém sportovním voze.

Zdroj: AutoCar