Speciální Audi RS 6 bylo jen pro představenstvo VW Group, teď je na prodej v Česku

Přidat na Seznam.cz

Toto Audi z roku 2004 je zcela epickým kombi. Nejenže je impozantně silné, s pouhými 20 vyrobenými kusy se řadí také mezi vůbec nejvzácnější kousky vyrobené koncernem Volkswagen.

Aktuálně je na prodej Audi RS6 Plus z limitky 20 kusů určených pouze pro tehdejší představenstvo VW Group. A nejde jen o plaketu s číslováním (v tomto případě jde o 14. vyrobený kus). Tohle auto je ještě extrémnější, než už tak velmi speciální Audi RS 6 Plus, ze kterého vychází.

Jedno z nejrychlejších aut své doby

Srdcem je motor 4.2 V8 biturbo posílený na impozantních 365 kW (495 koní) a 600 Nm točivého momentu, což představuje zhruba 40 koní navíc ve srovnání s edicí RS 6 Plus, kterých už tak vzniklo pouhých 1000 kusů.

Inženýři společnosti quattro GmbH, sportovního oddělení značky Audi, navíc vůz vybavili dvěma dalšími tepelnými výměníky za mezichladiči stlačeného vzduchu, což zajišťuje stabilní tepelné podmínky pro supervýkonný motor. Ten je kovaný a sestavený ručně.

Maximální rychlost byla posunuta až na 280 km/h, zatímco sprint z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 4,5 sekundy a na 200 km/h se dostane za 16,5 sekundy. Tyto údaje ji řadí mezi nejrychlejší vozy své doby. To vše v balení rodinného kombi. Prostě dokonalý sleeper, tedy auto, od kterého výkony supersportu opravdu nečekáte.

Exkluzivní výbava a nekompromisní bezpečnost

Aktivní podvozek DRC omezuje náklony karoserie a spolu s mohutně dimenzovanými perforovanými kotouči brzd zajišťuje, že i přes svůj divoký výkon je Audi RS 6 Plus plně ovladatelné a bezpečné. Kola o rozměru 19″ s pneumatikami 255/35R19 dodávají vozu nejen estetický rozměr, ale i trakci. Samozřejmě nechybí stálý pohon všech kol Quattro.

Nabízené Audi RS 6 Plus Edice 20 Avant je dovezeno z Japonska, což je země známá svým precizním servisem a láskou k autům. Vůz je absolutně bez koroze, nikdy nebyl havarován a lak nebyl opravován, což z něj činí dokonalý kus pro každého sběratele hledajícího opravdovou perlu mezi automobily.

Cenovka 589 999 Kč se zdá velmi příznivá, další otázkou jsou samozřejmě dlouhodobé servisní náklady, zvláště pokud by se auto používalo denně, vzhledem k jeho exkluzivní a poměrně složité technice. Každopádně jde o boží svezení.

Zdroj: Sauto.cz