Slavná automobilka propouští. O práci přijde 4 tisíce lidí, ještě to neví
Asi nikdo nechce přijít o práci. A už vůbec ne před Vánoci. Slavná automobilka však oznámila, že se chystá k propouštění tisíců zaměstnanců napříč celou Evropou.
Automobilový průmysl je stále více nejistou oblastí, která je nucena čelit rostoucí konkurenci a poklesu zájmu o určitý typ vozidel, jako jsou elektromobily. Jedna slavná automobilka je nucena propouštět své zaměstnance, aby zajistila svou budoucnost na trhu. Nejen, že tisíce lidí přijdou o práci, stane se tomu těsně před Vánoci, kdy se jedincům i celým rodinám hodí každá koruna.
Automobilový průmysl čelí nejistotě

Automobilový průmysl je v poslední době považován za nejistou oblast, a to hned z několika důvodů. Tradiční výrobci vozů čelí zpřísněným emisním normám a přechodu na elektromobily, což vyžaduje velké investice a zvyšuje riziko finančních ztrát. Po tradičních vozech je také stále nižší poptávka a konkurence s elektromobily stále sílí.
Na snižování prodeje tradičních vozů má vliv také inflace, ekonomická situace a rostoucí ceny výrobního materiálu. Automobilky se snaží zachránit různými způsoby, aby přežily období tržních a výrobních změn. Jedním způsobem řešení je i hromadné propouštění zaměstnanců napříč pobočkami.
Ford ruší 4000 pracovních míst v Evropě

Ford je na trhu více než 100 let a pyšní se nejen slavným jménem, ale také kvalitními vozy. Automobilka však čelí narůstající konkurenci, která se věnuje výrobě elektromobilů, po kterých je stále větší poptávka. Ford tak v poslední době zažívá významné finanční ztráty, což firmu nutí udělat jistá opatření.
Automobilka Ford plánuje zrušit do konce roku 2027, v Evropě, 4000 pracovních míst, a to na základě očekávání nižších poptávek po elektrických vozech. Mezi země, kterých se propouštění dotkne nejvíce, patří zejména Německo a Velká Británie.
V důsledku snahy dodržet závazek automobilky Ford vůči společnosti a splnit emisní cíl do roku 2035, napsal finanční ředitel Fordu, John Lawler, německé vládě dopis, ve kterém prosí o podporu a spolupráci, jejímž výsledkem by bylo urychlení přechodu na elektromobily.
V dopise uvedl: „To, co nám v Evropě a Německu chybí, je nezaměnitelný, jasný politický program pro pokrok v e-mobilitě, jako jsou veřejné investice do infrastruktury nabíjení, smysluplné pobídky, které spotřebitelům pomohou přejít na elektrifikovaná vozidla, zlepšení konkurenceschopnosti výrobců v oblasti nákladů a větší flexibilita v plnění cílů v oblasti CO2.“
Ford z trhu jen tak nezmizí
Navzdory problémům, kterým automobilka Ford momentálně čelí, nechce z trhu zmizet a snaží se zůstat silným hráčem v Evropě. Ford slibuje, že budou nové vozy softwarově definované a budou mít diferencovaný design – auta tak budou technologicky vyspělá a atraktivní pro zákazníky.
Zaměří se také více ne investování miliard dolarů do vývoje elektrických vozidel a do modernizace výrobních linek. Například poslední dvoumiliardovou investicí byla ta do závodu v Kolíně nad Rýnem, který produkuje první elektrický model Ford Explorer a elektromobil Ford Capri.
V neposlední řadě se bude do budoucna Ford snažit o spolupráci s vládami za účelem podpory v rozvoji technologií a platforem, zaměřených na modely elektromobilů, které by byly pro zákazníky cenově dostupné.
Pracovní doba bude kratší
Nejen, že dojde k rušení pracovních míst. Změny se dotknou také oblasti pracovní doby. Tu bude Ford zkracovat.
„Kvůli slabé ekonomické situaci a nižší než očekávané poptávce po elektromobilech dále upravujeme výrobní program pro nové Explorery a Capri. To bude mít za následek další krátké pracovní dny v našem závodě v Kolíně nad Rýnem v prvním čtvrtletí roku 2025.“, řekl John Lawler, místopředseda a finanční ředitel Ford Motor Company.
Zdroje: forbes.com, electrek.co, electrive.com