MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Nový Peugeot 408. Nemastný, neslaný

408, hybrid, novinka, nový vůz, rady, test

Francouzský výrobce představil nový model… a všechny tím překvapil. Očekávali jsme SUV se sexy stylem karoserie. Ukázalo se, že Peugeot 408 je trochu něco jiného.

Peugeot 408, věrný svému názvu, stojí mezi kompaktním modelem 308 a limuzínou střední třídy 508. Peugeot tvrdí, že patří do kompaktní třídy, ale rozměry ho řadí minimálně o půl stupně výš.

Foto: Peugeot

Navíc se nejedná o SUV, protože nemá terénní ambice. Pokud by tomu tak bylo, měl by v čísle dvě nuly, stejně jako 3008, 5008 atd. Peugeot 408 byl vybaven pouze mírně zvýšenou světlou výškou a spodními kryty karoserie z matného nelakovaného plastu. Stručně řečeno, jde o skutečný crossover.

Peugeot 408 má spíše sportovní než terénní charakter, ale v nabídce zatím nejsou žádné opravdu výkonné motory ani verze s pohonem obou kol. Nový model má být útokem na prémiovou třídu, která se snaží vyniknout.

Foto: Peugeot

Peugeot 408 má zajímavé rozměry: 469 cm na délku, 185 cm na šířku a 148 cm na výšku a jeho rozvor měří 279 cm. To je na kompaktní model poměrně hodně. Spíše by se očekávalo, že přebere zákazníky Peugeotu 508 než 308, ale čas ukáže, kde je pravda. Peugeot 408 bude nevyhnutelně spojován s podobným modelem sesterské značky, ale Citroen C5 X, který máte na mysli, je až o 11 cm delší než Peugeot 408.

Nedá se říci, zda se bude nový model značky ze Sochaux líbit, nebo ne. Je to něco jako slavný stíhací letoun Lockheed F-117 Nighthawk, vyrobený s technologií snížené radarové zjistitelnosti. Žádný z nich není krásný, ale je těžké odtrhnout oči od jejich agresivních, hranatých linií.

Stejně zajímavý je i interiér nového modelu. Dlouhý rozvor naznačuje dostatek místa a je ho skutečně dost i ve druhé řadě. Jediné, co chybí, je dostatečný prostor pro nohy pod předními sedadly.

Foto: Peugeot

Design palubní desky vypadá velmi zajímavě a ukazuje, jakým směrem se vyvíjejí kabiny vozů navržených v centru Velizy nedaleko Paříže. Tam jsem byl pozván na předpremiéru nového Peugeotu 508.

Zachoval se „holografický“ i-Cockpit, který vytváří trojrozměrný dojem. Úhlový volant zůstává. Zvětšily se obrazovky (centrální má 10 palců) a přibyly další, které nahradily letecká tlačítka známá z předchozích modelů.

Zajímavá je skloněná středová konzola, kde je vedle malého přepínače řazení umístěno tlačítko jízdních režimů. Celé to vypadá efektivně a elegantně. K dispozici je také dostatek odkládacích prostor a celý interiér vypadá slušně i v prototypech, které jsme viděli.

Vzhled nového Peugeotu vás možná šokuje, ale nabídka jeho pohonných jednotek je vám povědomá. Nejsou zde žádné technické inovace ani ohňostroje. Všechny motory jsou spojeny s automatickou převodovkou a přenášejí pohon na přední nápravu.

Ceník otevře nesmrtelný benzinový motor PureTech s objemem 1,2 litru a výkonem 130 koní, ale hlavní podíl na prodejích by měla mít výkonnější jednotka THP s objemem 1,6 litru a výkonem 215 koní a také úspěšné plug-in hybridní pohony s výkonem 180 koní a 225 koní. Očekává se, že elektrická varianta s dosud neupřesněným výkonem bude mít premiéru o něco později. V nabídce však nebudou žádné diesely.

Foto: Peugeot

Chybí ohlášení verze se sportovními ambicemi a vyšším výkonem, nebo dokonce varianty PSE (Peugeot Sports Engineered), zejména proto, že platforma EMP2, na níž je nový model založen, takové možnosti nabízí. Produktový manažer a designér modelu, s nimiž jsem na předpremiéře hovořil, však vytvoření takových variant vylučují. To je škoda.

Výbava Peugeotu 408 má být ale bohatá. Obsahuje řadu prvků známých z modelu 508, včetně systému detekce objektů v noci (Night Vision), maticových LED světlometů, poloautonomního tempomatu a systémů udržování vozu v jízdním pruhu a nouzového brzdění.

Nový Peugeot 508 se bude vyrábět ve francouzském závodě skupiny v Mulhouse a v čínském závodě v Chengdu pro místní trh. Komerční spuštění v Evropě je plánováno na začátek roku 2023. Pak se dozvíme, zda zákazníky na starém kontinentu přesvědčí koncept Peugeotu pro vstup do prémiové třídy. Již nyní lze říci, že vzhledem k tomu, že v novém modelu není nic zřejmé a jednoduše definovatelné, máme co do činění se skutečným crossoverem.

Zdroj: moto.pl

Diskuze Vstoupit do diskuze

Redaktor: Petr Vyhnánek

Zdroj

Chcete první solární auto na světě? Připravte si více než 6 milionů korun

car on body of water

Bolestivý pohled pro každého milovníka aut. Podívejte se, co způsobila trocha vody

Zdroj

Chcete za pět let ušetřit 100 tisíc Kč a koupit si jiné auto? Stačí si dobře vybrat

Will ainsworth

Toto Ferrari F40 havarovalo ve Švýcarsku. Neuvěříte, kolik auto stálo

Zdroj

Toto elektrokolo se dvěma bateriemi a motorem o výkonu 1000 W zvládne každý terén

Jan Baborák

Řidičské chyby, kterých se mnoho lidí dopouští. Jsme si jisti, že je děláte taky

Zdroj

Bývá vám v autě špatně? GM má řešení

Zdroj

Tesla kamion spatřen na silnici bez kamufláže!

blue vehicle on road

Ukrajinští mechanici proměnili rallye vozy v bojové buginy


  • Zdroj: Peugeot
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojChcete první solární auto na světě? Připravte si více než 6 milionů korun
  • ZdrojNový Peugeot 408. Nemastný, neslaný
  • car on body of waterBolestivý pohled pro každého milovníka aut. Podívejte se, co způsobila trocha vody
  • ZdrojChcete za pět let ušetřit 100 tisíc Kč a koupit si jiné auto? Stačí si dobře vybrat
  • Will ainsworthToto Ferrari F40 havarovalo ve Švýcarsku. Neuvěříte, kolik auto stálo

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT