Nová baterie CATL se nabije rychle i v extrémním mrazu. Řeší tak hlavní problém elektro aut

Přidat na Seznam.cz

Čínská společnost CATL, přední světový výrobce baterií, oznámila, že první sériově vyráběný automobil vybavený jejich novou baterií LFP bude SUV Exeed Exlantix ET. Tento elektrický vůz tak představuje nejen významný pokrok v oblasti technologie baterií, ale také v možnostech nabíjení za extrémních podmínek.

Průlom v nabíjení v extrémních podmínkách

Baterie Shenxing Superfast Charging byla představena v srpnu minulého roku a první jí vybavený vůz Exlantix ET nyní prošel náročným testováním v extrémních podmínkách vnitřního Mongolska. Nejnovější verze baterie 2.0 nabízí dojezd až 700 km, přestože využívá chemii lithia, železa a fosfátu (LFP), což jsou tradičně levnější materiály.

Podporuje také rychlé 4C nabíjení, což znamená, že je možné ji nabít do 80 % za pouhých 24 minut i při teplotách -20 °C. To představuje první baterii LFP na světě, která dosahuje takové rychlosti nabíjení.

To představuje významný posun ve schopnosti elektrických vozidel efektivně se nabíjet i v nehostinném klimatu. Vůz byl dokonce testován tak, že byl celý vůz zamrazen na 24 hodin při -30 °C nebo jeho baterie byla ponořena do ledové vody!

Technické specifikace a dostupnost

Exlantix ET, který stojí na platformě EV E0X společnosti Chery, bude nabízen s bateriemi o kapacitě 60 kWh, 82 kWh a 100 kWh. Jeho rozměry a rozvor kol slibují dobrou prostornost. Co se týče dostupnosti, CATL plánuje rozšíření svých vozidel s bateriemi Shenxing na globální trhy včetně Evropy, Středního východu a Severní Ameriky.

Tato technologie baterií může výrazně přispět k rozšíření elektromobilů, neboť řeší jednu z hlavních překážek – omezenou dostupnost a rychlost nabíjení v chladném počasí. S vozidly, která jsou schopna rychle se nabíjet i za nepříznivých podmínek, se otevírá cesta k většímu přijetí elektromobilů mezi spotřebiteli po celém světě.

Zdroj: CATL, CarNewsChina