Motor vám poděkuje. Stačí stisknout toto tlačítko

Přidat na Seznam.cz

V některých vozech najdete tlačítko s nápisem PWR Heat. Nejčastěji se to týká vozů Toyota. Je dobré vědět, k čemu se používá, protože je užitečná zejména v zimě.

Toto tlačítko najdete nejsnáze u vozů Toyota. Jeho funkcí je zvýšení volnoběžných otáček, aby se urychlilo zahřívání motoru. Tato funkce se používá při nízkých okolních teplotách. Díky rychlejšímu zahřátí pohonné jednotky je také možné, aby z mřížek ventilačního systému dříve proudil teplý vzduch.

U některých modelů aktivuje funkce PWR Heat kromě zvýšení otáček motoru také přídavné topení. Pokud se jedná o příslušenství. Zapne se několik desítek sekund po stisknutí tlačítka.

Kdy nefunguje funkce PWR Heat?

Obecně tato funkce funguje, dokud motor nedosáhne správné teploty. Za jízdy však nefunguje. Pokud však chcete motor rychle zahřát, nemusí být při jízdě po městě stále zapnutý. Jakmile se vozidlo dostane na volnoběh, např. při zastavení (zastavení na křižovatce), funkce volnoběh opět zvýší. Normálních volnoběžných otáček se pak dosáhne až po zahřátí motoru.

Funkce PWR Heat se sama vypne, když motor dosáhne správné teploty a když se zvýší okolní teplota. Při dostatečně vysoké okolní teplotě také není možné zapnout PWR Heat. Nejedná se o závadu, ale o normální funkci.

K čemu slouží funkce PWR Heat?

Je obzvláště užitečná u dieselových vozů, zejména u vozů s velkými motory. Ty potřebují k dosažení provozní teploty mnohem více času než benzinové motory – i několik minut jízdy.

Toto tlačítko by se mělo používat zejména u užitkových vozidel, která musí být co nejdříve po nastartování připravena k náročné práci. Neměla by se však zapínat ihned po nastartování motoru, ale mělo by se s jejím zapnutím několik sekund počkat. Je to kvůli turbodmychadlu.

Vyplatí se používat PWR Heat?

Rozhodně ano. Čím dříve motor dosáhne správné teploty, tím lépe je připraven na vyšší zatížení, např. při akceleraci. Používáním PWR Heat se také sníží hromadění vody ve výfukovém systému nebo v oleji, čímž se systémy následného zpracování výfukových plynů lépe připraví na provoz. Navíc se okna rychleji odpařují a zvyšuje se jízdní komfort.

Zdroj: redakce – autorský text, Science Direct