McLaren se do výroby elektrických modelů nehrne

Přidat na Seznam.cz

Inženýři a vedení společnosti McLaren přistupují k elektrickým sportovním vozům opatrně. To vše kvůli příliš vysoké hmotnosti baterií, píše Auto.

Doba se rychle mění a výkon 1 000 nebo dokonce 2 000 koní už nikoho nešokuje. Jedinou podmínkou je, že se bavíme o elektromobilu. Stále více výrobců představuje nové, extrémně výkonné modely téměř každou chvíli. Jde především o málo známé výklenkové značky, které v elektrické revoluci vidí příležitost, jak se prosadit. Teoreticky je elektrický pohon vysněným zdrojem pro sportovní vůz. Nabízí okamžitou odezvu na plyn, aniž by se muselo čekat na řazení nebo na zapojení turbodmychadla. Umožňuje senzační výkon a točivý moment, umístění baterie snižuje těžiště, což má vliv na chování v zatáčkách, a elektromotory lze například namontovat na každé kolo, čímž se zlepší jízdní vlastnosti.

Výrobci, jako je například Rimac, to vědí. Ocenění výrobci sportovních vozů však s představením elektrických modelů svým zákazníkům nespěchají. Ferrari, Lamborghini, McLaren – žádná z těchto značek zatím nepředstavila sériovou verzi plně elektrického superauta. Proč? Světlo do této záležitosti vnáší prohlášení Michaela Leiterse, generálního ředitele McLarenu, který přiznal, že značka je otevřená elektrickým SUV, ale pokud jde o supersportovní vozy, ještě nenastal ten správný okamžik. V případě vlajkových lodí společnost raději sází na plug-in hybridy (jako je nedávno představený model Arthur).

McLaren říká elektrickému pohonu ne
Prvním důvodem je stále vysoká hmotnost baterií. Dnešní technologie neumožňují vozům s elektrickým pohonem dosáhnout nízkých hodnot hmotnosti. Druhým důvodem je dojezd, který může být stále nedostatečný. Z Leitersova prohlášení je zřejmé, že McLaren se nehodlá honit za čísly v kolonce „výkon“. Místo toho dává přednost jiným otázkám. „Přiměřeně nízká pohotovostní hmotnost je základem naší značky. Nechceme vyrábět elektromobil, který váží dvě tuny, a pak k němu přidávat dva tisíce koní,“ vysvětluje ředitel McLarenu. „Neočekávám, že technologie, kterou supersportovní vozy potřebují, bude hotová dříve než na konci tohoto desetiletí,“ vysvětluje těm, kteří jsou zvědaví, kdy by mohl debutovat elektrický supersport McLaren. Zdá se, že zákazníci nejdražších a nejsportovnějších vozů si budou moci ještě nějakou dobu užívat zvuk motoru V8 nebo V6.

Zdroj: Auto