Konečně bude na trhu elektrokabriolet. Nové Maserati GranCabrio Folgore bude luxusní elektromobil
Maserati rozšiřuje svou plně elektrickou řadu vozů Folgore o nejnovější iteraci nového modelu GranCabrio.
Předprodukční GranCabrio Folgore bylo poodhaleno při testování už v březnu 2023, a přestože nová upoutávka neprozrazuje žádné další podrobnosti, zdá se, že dalším plně elektrickým Maserati bude pravděpodobně MC20 Folgore v roce 2025, píše portál Autoexpress.
Kabriolet elektromobil je zatím rarita
Elektromobilních kabrioletů zatím není moc vidět, protože hmotnost a balení baterií a elektromotorů znesnadňuje jejich umístění do karoserie s kapotou. Jedním z nich je MINI Convertible Electric. Brzy se dočkáme MG Cyberster a roadsteru Polestar 6, ale zatím se pořád jedná o mezeru na trhu.
Maserati doufá, že se mu podaří prolomit tento nedostatek na trhu s modelem GranCabrio Folgore, který je označován za první elektrický drop-top luxusní grand tourer a je podporován stejnou třímotorovou 800V architekturou jako Maserati GranTurismo Folgore.
Maserati dostojí své značce
Výkon bude jistě odpovídat vozu Maserati. Díky jednomu elektromotoru vpředu a dvěma, které pohánějí každé zadní kolo, je Folgore schopen přesného vektorování točivého momentu a motory mají kombinovaný výkon 1 184 koní. Tento údaj je však pouze teoretický, protože palubní baterie o kapacitě 92,5 kWh je schopna pohánět je výkonem 750 k.
Akumulátor je umístěn ve tvaru písmene T uprostřed vozu, nikoli pod podlahou, aby umožnil nižší pozici řidiče a elegantní linii střechy, která je pro vozy Maserati grand tourer typická. Akumulátor lze dobíjet při rychlosti až 270 kW.
To zvýší už tak velkou pohotovostní hmotnost GranTurisma Folgore na 2 260 kg, takže očekávejte také o něco pomalejší čas z 0 na 100 km/h. Přesto, vzhledem k tomu, že kupé zvládne tento sprint za pouhých 2,7 sekundy, nebude GranCabrio žádným propadákem.
Folgore dostane látkovou střechu, přední nárazník snižující odpor vzduchu s menšími ventilačními otvory než u verzí s motorem V6 a stejná aerodynamicky optimalizovaná 20 a 21palcová kola. Celkově si Folgore zachová podobný designový jazyk jako jeho benzinová alternativa.
Zdroj: Autoexpress