Hyundai opět překvapuje svým designem. Nový Grandeur nevypadá jako nic jiného

Přidat na Seznam.cz

Ani pro slovenské řidiče není Hyundai Grandeur úplnou neznámou. Její třetí generace z konce 90. let se u nás prodávala pod označením XG a její nástupce také nějakou dobu vydržel, ale pak se Korejci začali soustředit na menší a v Evropě lépe prodávané modely a velkou, téměř pětimetrovou limuzínu zaměřili spíše na americké zákazníky, jak píše server The Korean Blog.

Jak je vidět, Grandeur (na některých trzích prodávaný jako Azera) překvapivě stále žije a dokonce ho z trhu nevytlačila ani prémiová značka Genesis z domácího korejského dvorku.

To, co máte před sebou na fotografiích, je sedmá generace Grandeuru, a pokud je vám povědomá, je to zřejmě proto, že novinka přebírá některé stylistické prvky minivozu Staria, záď je zjevně inspirována vlajkovou lodí koncernu Genesis G90 a splývavá linie střechy spolu se světelným pásem může někomu připomínat nový Ioniq 6.

Vizuálně vypadá Grandeur/Azera o poznání moderněji než jeho předchůdce, který byl představen v roce 2016 a modernizován v roce 2020, ale především jsou jeho tvary o poznání jednodušší a nepůsobí příliš korejsky.

Přesné rozměry nového sedanu zatím neznáme, ale předpokládáme, že se nebudou příliš lišit od předchozí generace, která měřila na délku 4990 mm a měla rozvor 2885 mm. Tuto domněnku podporují mimo jiné informace o rozměrech kol (dvacítky s tak mohutnou karoserií opravdu nevypadají na svou velikost) a zatím nepotvrzené zprávy z Koreje, podle nichž vůz narostl na 5015 mm.

Design kabiny vypadá díky displejům moderně, ale je v něm i trocha retra díky opakujícímu se „šrafování“ ve výplních dveří, na palubní desce nebo sedadlech a zvláštnímu volantu (inspirovanému první generací modelu Grandeur). O výbavě toho zatím kvůli velmi stručné tiskové zprávě mnoho nevíme, ale jedním z nejzajímavějších prvků má být prosklená střecha, která místo klasického střešního okna dostane elektrochromaticky řízený přenos světla, podobně jako u nejluxusnějších Mercedesů.

Vlajková loď značky Hyundai bude mít na palubě čtyři vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, která bude možné vyměnit za klasickou pětimístnou konfiguraci. A pokud jsou informace od našich asijských kolegů správné, dostane vůz kromě elektricky stahovatelných klik dveří také bezrámová okna.

Korejci doposud neprozradili nic o pohonných jednotkách, ale předpokládáme, že se pod přední kapotou objeví stejné motory, které dostal loňský sesterský model Kia K8. To by znamenalo 2,5litrový čtyřválec o výkonu 199 koní, 3,5litrový vidlicový šestiválec naladěný na 240 nebo 300 koní a hybrid založený na přeplňované benzinové jedna-šestce nabízející systémový výkon 230 koní.

Asi nemusíme zvlášť zdůrazňovat, že jedinou šancí na získání tohoto modelu v Evropě bude individuální dovoz. Hyundai pochopitelně míří s novým luxusním sedanem na severoamerický trh a domácí zákazníci nezůstanou pozadu. The Korean Car Blog dokonce tvrdí, že automobilka před odhalením zaregistrovala až 60 000 objednávek, přestože motoristé v té době neměli ani tušení, jak bude nový Grandeur vypadat.

Zdroj: thekoreanblog.com