MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Chcete první solární auto na světě? Připravte si více než 6 milionů korun

ekologie, Lightyear, solární vůz

Německo chce provést revoluci ve svém energetickém systému pomocí větrné a sluneční energie, i když nejdůležitějším zdrojem energie je stále uhlí. Solární humbuk se dostává nejen na německé střechy, ale i do ulic. Cena však bude pravděpodobně odrazující.

Po šesti letech výzkumu a vývoje, návrhu, konstrukce, stavby prototypů a testování představila nizozemská high-tech společnost Lightyear první sériově vyráběný solární automobil na světě. S vozem „Lightyear 0“ mohou řidiči jezdit na elektřinu až sedm měsíců bez použití zásuvky nebo nabíjecí stanice.

„V roce 2016 jsme měli jen nápad,“ říká Lex Hoefsloot, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Lightyear. „O tři roky později jsme měli prototyp. Nyní, po šesti letech testování, iterací, (pře)navrhování a nesčetných překážek, je Lightyear 0 důkazem, že to, co se zdálo nemožné, je skutečně proveditelné.“

První vozidlo bude dodáno v listopadu. Lightyear 0 má pět metrů čtverečních patentovaných, dvojitě zakřivených solárních článků. Vyrábějí elektřinu za jízdy nebo při parkování venku.

Za optimálních podmínek intenzivního a dlouhodobého slunečního svitu tak může Lightyear 0 „natankovat“ z plně nabité baterie o kapacitě 60 kWh dalších 70 kilometrů dojezdu za den, což je navíc k dojezdu podle WLTP 625 kilometrů. Díky tomuto solárnímu výtěžku mohou řidiči v letních měsících ujet 70 kilometrů denně, aniž by se museli připojit do zásuvky. V klimatických oblastech, jako je Nizozemsko a Německo, je to přibližně dva měsíce, ve Španělsku nebo Portugalsku až sedm měsíců.

Lightyear 0 je poháněn motory, které jsou v každém ze čtyř kol. Jedná se o nejúčinnější typ elektrického pohonu, který má však nevýhody z hlediska komfortu. Maximální točivý moment je 1720 Nm, maximální výkon 130 kW (170 koní).

Foto: Lightyear

Dobrá aerodynamika (součinitel odporu vzduchu nižší než 0,19) a relativně nižší hmotnost 5,08 m dlouhého sedanu, která činí 1575 kg, snižují spotřebu. Se spotřebou energie 10,5 kWh na 100 km při rychlosti 110 km/h se jedná o dosud nejúčinnější sériově vyráběný elektromobil.Síla ucelené koncepce se projevuje v praxi: při rychlosti 110 km/h dokáže Lightyear 0 ujet až 560 km na jedno nabití.

Solární vůz zvládne sprint z 0 na 100 km/h za deset 10 sekund, jeho maximální rychlost je 160 km/h. Designéři dbali na minimalismus, udržitelnost a pohodlí v každém detailu. Přístrojová deska je vybavena pouze 10,1palcovým dotykovým displejem informačního a zábavního systému, který umožňuje aktualizace softwaru přes cloud (OTA).

Interiér je vyroben výhradně z veganských materiálů z přírodních zdrojů, jako jsou semišové sedačky z mikrovlákna a detaily z ratanových palem. Do klimatizovaného interiéru se vejde pět dospělých osob, vpředu na vyhřívaných sedadlech Recaro. Společnost plánuje vyrobit maximálně 946 kusů Lightyear 0 za cenu 6,2 milionu korun za kus. Společnost Lightyear na oplátku nabízí osmiletou záruku.

Zdroj: focus.de

Diskuze Vstoupit do diskuze

Redaktor: Petr Vyhnánek

car on body of water

Bolestivý pohled pro každého milovníka aut. Podívejte se, co způsobila trocha vody

Zdroj

Nový Peugeot 408. Nemastný, neslaný

Zdroj

Chcete za pět let ušetřit 100 tisíc Kč a koupit si jiné auto? Stačí si dobře vybrat

Will ainsworth

Toto Ferrari F40 havarovalo ve Švýcarsku. Neuvěříte, kolik auto stálo

Zdroj

Toto elektrokolo se dvěma bateriemi a motorem o výkonu 1000 W zvládne každý terén

Jan Baborák

Řidičské chyby, kterých se mnoho lidí dopouští. Jsme si jisti, že je děláte taky

Zdroj

Bývá vám v autě špatně? GM má řešení

Zdroj

Tesla kamion spatřen na silnici bez kamufláže!

blue vehicle on road

Ukrajinští mechanici proměnili rallye vozy v bojové buginy


  • Zdroj: Lightyear
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojChcete první solární auto na světě? Připravte si více než 6 milionů korun
  • ZdrojNový Peugeot 408. Nemastný, neslaný
  • car on body of waterBolestivý pohled pro každého milovníka aut. Podívejte se, co způsobila trocha vody
  • ZdrojChcete za pět let ušetřit 100 tisíc Kč a koupit si jiné auto? Stačí si dobře vybrat
  • Will ainsworthToto Ferrari F40 havarovalo ve Švýcarsku. Neuvěříte, kolik auto stálo

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT