Benzín a 200 koní do 200 tisíc korun? Volba není tak jasná

Přidat na Seznam.cz

Za 200 tisíc korun již máme velký výběr značek a modelů z různých segmentů. Pro mnoho řidičů je výkon motoru důležitým kritériem výběru. Minimálně 200 koní zaručuje více než dostatečnou dynamiku.

Vše však závisí na segmentu a hmotnosti vozu. Rozpočet umožní pořízení kompaktních vozů, vozů střední třídy nebo SUV. Je třeba zdůraznit, že tyto vozy nebudou staré několik let. Ojeté vozy jsou každý měsíc dražší.

VW Golf V GTI

Pokud hledáme funkční vůz s výkonným motorem, nesmíme zapomenout na segment C. Zajímavým zástupcem kompaktů je Volkswagen Golf páté generace, vyráběný v letech 2003 až 2009. Zatímco slabší varianty příliš nenadchnou, varianta GTI chytne za srdce a svou hodnotu si drží mnohem lépe. Oproti ostatním modelům dostal mírně upravené nárazníky, lépe tvarovaná sedadla a tužší nastavení odpružení. V interiéru se slušně usadí čtyři osoby. K dispozici je automatická klimatizace, často kožené čalounění, multimédia s navigací a dvouspojková automatická převodovka DSG.

Srdcem Golfu V GTI je čtyřválcový agregát 2.0 TFSI o výkonu 200-230 koní. Je vybaven ventilovým rozvodem s průměrnou životností, přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Dobré jízdní vlastnosti a dynamické výkony mohou být vykoupeny nadměrnou spotřebou oleje. Stojí za to sledovat jeho úroveň.

Lexus LS400

S trochou štěstí si můžete koupit první model luxusní značky Toyota, Lexus LS400. Japonská alternativa k BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S se vyráběla v letech 1989 až 1994 výhradně jako sedan. Hranatá karoserie z 80. let minulého století již nemá drobné problémy s korozí. Interiér je zase dokončen z vysoce kvalitních a odolných materiálů. LS400 zaručuje vysoký komfort pro čtyři dospělé osoby. Vybavení je vždy plné. Obsahuje kožené čalounění, kompletní elektrickou výbavu, vytříbený zvukový systém, základní bezpečnostní systémy a čtyřstupňovou automatickou převodovku.

K dispozici byla pouze jedna verze motoru. Dostatečně dynamický a překvapivě úsporný. Osmiválec 4.0 V8 s výkonem 245 koní. Obrněný motor se sametovým zvukem. Stojí za zmínku, že ceny tohoto Lexusu poměrně rychle rostou.

Volvo V70 II 2.5 Turbo

Zajímavou nabídkou pro řidiče, kteří hledají výkonný a přesto funkční vůz, je druhá generace Volva V70. Švédské kombi prémiového segmentu se vyrábělo v letech 2000 až 2007 a vyznačovalo se mimo jiné dokonalou ochranou karoserie proti korozi. Stejně odolné je i obložení kabiny. Jejich stav neodhaluje skutečný stav najetých kilometrů. Jediným problémem jsou po letech vrzající plasty.

Poloha za volantem je optimální. Sedadla poskytují dobrou oporu v zatáčkách a uspokojivý jízdní komfort. Pohodlné podmínky pro dvě vysoké osoby najdete také na lavici. Seznam příplatkové výbavy může zahrnovat dvouzónovou klimatizaci, řadu bezpečnostních systémů, navigaci, palubní počítač, pohon všech kol a automatickou převodovku.

V současné době překračuje náš cenový strop vrcholná varianta R s motorem 2.5 Turbo o výkonu 300 koní. Místo toho je k dispozici jeho slabší varianta s výkonem 210 koní. Je to dobrý a trvanlivý zdroj energie.

Opel Vectra C OPC

Na Opel Vectra C vyráběný v letech 2002 až 2008 již trh prakticky zapomněl. Kromě odolné mechaniky a prostorného interiéru nemá co zajímavého nabídnout. Výjimkou je špičková varianta OPC. Vrcholná varianta řady Vectra se vyznačuje mohutnými nárazníky, prahy a maximální výbavou. Tato verze je vybavena sportovními sedadly, koženým čalouněním, tvrdším odpružením, dvouzónovou klimatizací, archaickou navigací a řadou dalších prvků výbavy.

Výkon jde vždy na přední kola, což způsobuje problémy s trakcí. Vlajkovou loď Vectra pohání dvakrát přeplňovaný motor 2.8 V6 BiTurbo o výkonu 255-280 koní. Kdysi měla taková vozidla k dispozici policejní stíhací oddělení.

BMW řady 3 E90 3.0 R6

Řidičům, kteří hledají sportovní jízdní vlastnosti a výkonné pohonné jednotky, lze doporučit také pátou generaci BMW řady 3, model E90. Oblíbený model 3 se vyráběl v letech 2004-2012 jako sedan, kombi, kabriolet a kupé. Pokud jde o ochranu proti korozi a kvalitu materiálů v kabině, odvedl bavorský výrobce dobrou práci. Interiér zaručuje komfortní podmínky pouze na sedadlech. Vzadu je prostě příliš těsno a chybí zejména prostor pro nohy. Mezi dostupné prvky výbavy patří automatická klimatizace, sportovní sedadla, kožené čalounění, multimédia s navigací ovládaná systémem iDrive, pohon 4×4 a tempomat.

Standardně se pohon přenáší na zadní kola, na přání je k dispozici pohon obou kol. Naše kritéria splňuje několik šestiválcových motorů s vícebodovým vstřikováním paliva. Patří mezi ně 2.5 203-218 koní a 3.0 218-306 koní.

Škoda Superb II 3.6 V6

V segmentu D vyniká Škoda Superb druhé generace (2008-2015) svými rozměry a funkčností. Česká vlajková loď vyvinutá na základě Volkswagenu Passat B6 z něj přebírá podvozek, pohonné jednotky i hnací ústrojí, ale dostala delší rozvor. Estetický exteriér nemá problémy s korozí. Interiér není esteticky nijak ohromující. Vše bylo navrženo v souladu s uměním ergonomie a s použitím kvalitních materiálů. Největším překvapením je však prostor pro cestující na lavici, kde i za vysokým řidičem zůstává spousta centimetrů. Seznam výbavy zahrnuje dvouzónovou klimatizaci, střešní okno, pohon 4×4, automatickou převodovku, multimédia s navigací, kožené čalounění a jednoduchý tempomat.

Na vrcholu nabídky byl agregát 3.6 V6 FSI s výkonem 260 koní. Poskytuje sametovou kulturu běhu a neuvěřitelný výkon. Sprint na stovku trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 250 km/h.

Renault Laguna III 2.0 Turbo

V letech 2007 až 2015 se vyráběla poslední generace modelu Renault Laguna, která se od předchozí generace výrazně liší kvalitou konstrukce a poruchovostí. Tentokrát je model hodný doporučení. Mezi jeho přednosti patří zajímavý vzhled, absence problémů s korozí a přijatelné ceny. Můžete si vybrat mezi pětidveřovým liftbackem, kombi a zajímavě vyvedeným kupé. Interiér zaručuje pohodlné podmínky pro čtyři osoby a vysokou úroveň vybavení. Můžete počítat s automatickou klimatizací, nepřehlédnutelnými multimédii, střešním oknem, koženým čalouněním, řízením zadních kol a mnoha bezpečnostními systémy.

Z hlediska výkonu vypadají nejlépe benzinové jednotky. K dispozici je 2.0 Turbo s výkonem 205 koní a 3.5 V6 od Nissanu o výkonu 238 koní. Fanoušci dieselů mohou využít motor 3.0 V6 dCi o výkonu 231 koní.

Zdroj: moto.pl