Majitelé elektromobilů nejsou dokonalí. Zbytečné chyby, které by neudělal ani řidič Škodovky
Nesprávné používání elektromobilu snižuje jeho životnost. Ruší nám i zážitek z jízdy, která nebude tak příjemná. Pro elektromobil si prostě musíte trošku přenastavit řidičské zvyky.
Je třeba se přeučit na něco nového. A připravit se na nové výzvy! Statistiky vypovídají, že nejčastěji si elektro auta pořizují opravdu nadšenci do elektromobilů. Nebo bývá jako druhé auto do domácnosti. Tedy, tito lidé trošku počítají s tím, že to bude trochu jiné a inovativní. Mají pravdu.
Špatný odhad dojezdu na denním pořádku
Příliš zima, příliš teplo. Topení, klimatizace. To jsou věci, které mohou výrazně zkrátit dojezd, a na to je nutné pamatovat ještě před nákupem. Za extrémnějšího počasí v létě, nebo v zimě, proto vždy počítejme s větší spotřebou energie. Naštěstí budeme včas upozorněni průběžným přepočítáváním dojezdu na palubovce. Uf.
Nevyužívání plynulého brzdění je chyba
Elektromobily mají skvělou funkci dobíjení baterií během zpomalování a brždění. Některé modely musíte na toto dobíjení nastavit nebo funkci aktivovat. Pokud to neuděláte, máte zbytečně vyšší vybíjení baterie. Více tedy využívejte plynulé zpomalování, ušetříte brzdy a přirozeně tak auto dobijete.

Rozplánování cesty. Je někde nabíječka?
S elektromobilem už musíte plánovat své trasy trošku jinak, ideálně s ohledem na dostupnost nabíjecích stanic. Aby se nestalo, že někde zůstanete bez energie. Mapu dobíjecích stanic prostě musíte znát.
Pokud by došlo na nejhorší, musí být auto odtaženo. Pro ten případ si prostudujte příručku, protože odtah je u každého modelu jiný. Většinou jde o odtah na plošině, u některých modelů lze odtáhnout elektromobil i na dvou kolech. Tak či tak, tomuto se prostě chceme vyhnout.
Chyby s nabíjením, protože port je všude. A nikde
Nabíjecí stanice se někdy potýkají s vlastními problémy. Bývají zaplněné, je jich v České republice málo. Mají příliš krátký kabel, protože každé elektroauto může mít nabíjecí port na různých místech, vpředu, vzadu, vlevo, vpravo. Prostě všude.
Veřejné nabíjecí stanice musí být v souladu s vozidlem, každá nabíječka může mít jiná pravidla. Naučte se tedy s různými typy nabíječek i délek kabelů zacházet, abyste se vyhnuli zbytečnému stresu.

Přebíjení baterie? Škodí, opravdu
Logicky je stoprocentně nabitá baterie nejlepší! Nebo ne?
Nikoliv, plně nabitá baterie je sice fajn, ale je tu velké riziko přebíjení. Ačkoliv baterie v elektromobilech mají funkce, které přebití zabraňují, tak či tak je to proces, který baterie ničí. Neustálé nabíjení na sto procent tedy může baterii postupně poničit. A nakonec také (bohužel) úplně znehodnotit.
Ideální stav po nabití baterie je mezi 20 – 80 %.
Zdroj: elektrickevozy.cz, tuskercars.com, lp-life.cz