Luxus za příznivou cenu. Jaký je VW Phaeton jako ojetý vůz?

Přidat na Seznam.cz

Luxusní model značky Volkswagen je považován za technicky velmi solidní. VW Phaeton, který je poměrně vzácný, lze jako ojetý vůz pořídit poměrně levně.

Volkswagen vyráběů model Phaeton od roku 2002. V budoucnu bude tento luxusní sedan k dispozici výhradně jako elektromobil a bude se opět vyrábět v Transparent Factory. Zavedení luxusního elektromobilu se však odkládá, protože Volkswagen v důsledku úspor po emisním skandálu snižuje investice do hmotného majetku. Nový Phaeton se očekává nejdříve v roce 2018.

Kdysi dávno se měl VW Phaeton utkat s luxusními sedany, jako je BMW řady 7 nebo Mercedes třídy S. Tento cíl se nepodařilo splnit, přinejmenším pokud jde o německý trh.

Německý autoklub (ADAC) nezahrnul vlajkovou loď z Wolfsburgu do svých statistik poruchovosti, protože se na německých silnicích vyskytuje jen zřídka, ale má k dispozici empirické údaje. Podle ADACu jsou jediným větším problémem sedanu pneumatiky. Kromě defektů pneumatik nejsou žádné větší problémy. Řidiči vozů z prvních let výroby si občas stěžovali na problémy s potenciometrem škrticí klapky a u mladších vozů občas stávkovaly xenonové světlomety. Kromě toho vůz nečiní žádné potíže a v mnoha bodech při hlavní prohlídce vozidla dosahuje lepších výsledků než konkurence.

VW Phaeton se poprvé objevil na trhu v roce 2002. Kritici si tehdy lámali hlavu nad tím, zda se tak luxusní vůz hodí k tak přízemní značce, jakou je Volkswagen. Jeho poměrně střídmý design byl také zdrojem diskusí. Teprve po pěti letech VW mírně změnil vzhled v rámci faceliftu, po kterém následovaly další aktualizace modelu v letech 2008 a 2010.

Jak se na luxusní sedan sluší, Phaeton pohání výhradně velkoobjemové a výkonné motory. Nejméně působivý je vznětový motor V6 o objemu 3,0 litru a výkonu 165 kW/225 koní, který VW nabízel v letech 2004 až 2007. Nejsilnějším dieselovým motorem je desetiválec V10 o výkonu 230 kW/313 koní o objemu pět litrů jehož výroba byla od roku 2006 ukončena. Vlajkovou lodí motorů je však benzinový motor W12 o výkonu 331 kW/450 koní o objemu šesti litrů, který se jako nový prodával až do roku 2011. Nejmenším benzinovým motorem je šestiválec V6 o výkonu 177 kW/241 koní.

Phaeton je tedy relativně levný a v žádném případě není špatně vybaven. Naopak, VW má nejen standardní vzduchové odpružení, ale také vždy pohon všech kol. V případě konkurence tomu tak není.

Zdroj: focus.de