Jakmile tyto součástky zamrznou, je s motorem v autě konec. Nepodceňujte to
Mrazy či nízké teploty spolu se sněhem často mají negativní vliv na motor vozidla. I přesto, že mrazivá zima trvá často jen pár týdnů, na chodu motoru může mít fatální následky.
Jedním ze zásadních problémů, ke kterým v zimě může dojít, je ztuhnutí oleje. Kvůli nízkým teplotám se zvyšuje jeho hustota, což může zapříčinit větší opotřebení jednotlivých motorových částí. Abyste se těmto problémům vyhnuli, používejte olej, který je přímo uzpůsoben zimnímu počasí. Takový olej zůstává tekutý i přesto, že teplota venku klesne pod nula stupňů. Nezapomeňte ani na používání kvalitních olejových filtrů a pravidelnou výměnu oleje.
Olej je důležitou součástí motoru. Není tak radno podcenit jeho kvalitu ani správné užívání. Ještě před rozjezdem nechte motor lehce zahřát. Stačí pouhých 30 vteřin a olej se dokáže rozproudit tak, aby promazal i všechny pohyblivé části motoru.

Palivové trubky mohou motor nadobro vyřadit
Dalším problémem, který v zimě může nastat, jsou zamrzlé palivové trubky. To může vést až k selhání samotného motoru. Účinnou ochranou je používání kvalitního paliva. Právě nižší kvalita totiž může zapříčinit obsah většího množství vody, než je pro vozidlo zdrávo.
Pořídit kvalitní palivo lze na ověřených čerpacích stanicích, které kvalitu pohonných hmot pravidelně kontrolují. Bydlíte-li v místech, kde je v noci teplota běžně pod nulou, zvažte i přidávání aditiva. Tento proces zajistí, že je voda odváděna z paliva. Zároveň zabraňuje zamrznutí. Problémy se zamrzáním paliva se běžně projevují i kvůli nedostatku pohonných hmot v nádrži. Pokud není nádrž plná, může docházet ke kondenzaci vlhkosti, což opět zvyšuje množství vody v palivu.

Startování věnujte dostatek času
Velkým nebezpečím pro motor je v zimě i okamžité nastartování vozidla. Je-li motor ledovým, snadno tak dochází k opotřebení baterie i startéru. Přitom by stačila trocha trpělivosti. Způsobem, jak se tomuto opotřebení vyhnout, je metoda dvojího startu. Tedy způsob nastartování, kdy ještě předtím, než se rozjedete, necháte vozidlo rozehřát. Díky tomu nedochází k přetížení motoru.
Startování v zimě je velmi rizikové také v případě, že vám nejde nastartovat. Opakované pokusy raději vzdejte. Aby nedošlo k přehřátí startéru, dejte si mezi opakované pokusy několik minut pauzu, při které si motor odpočine. Jedině tak se motor nepřehreje a nezničí. Během několika minut byste měli být schopni vozidlo nastartovat.
Parkování v garáži vás zbaví všech zimních rizik
Ať už se obáváte jakékoliv poruchy na motoru, existuje jedno velmi jednoduché řešení. Tím je parkování v garáži nebo na jiném suchém místě. V takovém prostředí se nikdy teploty nepohybují pod bodem mrazu. Odpadá také starost o vlhkost, sníh či déšť. Díky tomu je sníženo riziko poškození nejen motoru, ale také karoserie vozidla. Máte také jistotu, že vám nezamrznou zámky či dveře nebo okénka.
Opravy motoru se mohou, dle vašeho vozidla, vyšplhat na až statisícové částky. Mějte jistotu, že se vám tyto problémy v zimě vyhnou. Vsaďte na dostatečnou péči o motor a parkování na suchém a teplém místě. Ušetříte tak nejen obsah své peněženky, ale i své nervy.
Zdroje: Garaz, cnn.com, edition.cnn.com