Toyota chystá revoluci v oblasti hybridů. Vyvíjí plug-in hybridy s elektrickým dojezdem více než 200 km

Přidat na Seznam.cz

Pokud se nebráníte elektrifikaci, ale zároveň se obáváte nedostatečné nabíjecí infrastruktury nebo nižšího dojezdu bateriových vozů, plug-in hybridy by pro vás mohly být tou správnou volbou. Spojují totiž dva světy. Takto vybavené vozy však v současné době obvykle nenabízejí elektrický dojezd delší než 60 až 70 kilometrů, takže pohon bez emisí výfukových plynů využijete především ve městě. To se však brzy stane minulostí. Nové plug-in hybridy Toyota totiž nabídnou dojezd na baterie přes 200 kilometrů.

Toyota chystá revoluci v oblasti hybridů. Není žádným tajemstvím, že japonská automobilka vidí budoucnost nejen v elektromobilech a velmi si věří v oblasti hybridních pohonů, kde je již řadu let lídrem. V poslední době pracuje na plug-in hybridních modelech, které by měly změnit pravidla hry. Měly by nabídnout mnohonásobně větší dojezd než dosud.

V nové tiskové zprávě to oznámila sama automobilka. Inženýři začali pracovat na nové generaci plug-in hybridů, přičemž výkonný viceprezident značky Hiroki Nakajima uvedl, že zvýšením účinnosti baterií, které umožní prodloužit dojezd na elektřinu na více než 200 km, změní status PHEV na praktický elektromobil.

Pokud se Toyotě skutečně podaří dosáhnout slibovaných čísel, nepochybně to zamíchá kartami na trhu. A je docela možné, že značná část zákazníků by dala přednost tomuto typu konstrukce před konvenčním elektromobilem. Pokud jde o konvenční hybridy, i ty projdou modernizací, přičemž Toyota se chce zaměřit zejména na „vysokou kvalitu a přijatelné ceny“.

Rozmanitost nabídky

Kromě toho automobilka pracuje také na nové generaci bateriových elektromobilů, které by měly dorazit v roce 2026 a nabídnout dvojnásobný dojezd oproti dnešním modelům. A protože je Toyota zastáncem rozmanité nabídky, naplno vyvíjí také vodíkové vozy s technologií palivových článků.

Toyota chystá v příštích několika letech velké věci, které nepochybně promluví do trhu. Na rozdíl od jiných automobilek, které vsadily vše na jednu kartu, tedy na bateriové elektromobily, chtějí Japonci i nadále nabízet různé varianty pohonu a konečné rozhodnutí nechat na zákaznících.

Zdroj: redakce, global.toyota