Sbohem, Fiesto! Populární malý hatchback od Fordu končí, nahradí ho elektromobil

Přidat na Seznam.cz

Je tomu už pár dní, co Ford oficiálně potvrdil, že výroba modelu Fiesta bude ukončena v červnu 2023. Jeden z nejdéle vyráběných modelů v portfoliu značky bude nahrazen plně elektrickou verzí Puma, která se bude vyrábět v rumunské Craiově, jak tvrdí server Motor1.com.

Fiesta se prodávala dlouhých 47 let v devíti generacích. V současné době probíhá výroba v Kolíně nad Rýnem a podle Fordu bude až do léta příštího roku z montážní linky sjíždět pouze pětidveřová verze Fiesty. Všechny objednávky zákazníků budou realizovány a výrobce ponechá knihy objednávek otevřené až do naplnění zbývajícího objemu výroby. V roce 2023 se přestane vyrábět také hot hatch Fiesta ST.

Ukončení výroby modelu Fiesta bude zároveň znamenat konec výroby spalovacích motorů v jedné z nejdůležitějších továren Fordu mimo Spojené státy americké. Kolínský závod se přemění na kolínské elektrifikační centrum, kde se bude od příštího roku vyrábět nový crossover střední třídy, poháněný bateriemi. Během příštích šesti let chce Ford dosáhnout počtu 1,2 milionu elektromobilů vyrobených v tomto závodě. Výroba tříválcového motoru EcoBoost o objemu 1,0 litru bude zase přesunuta do závodu na výrobu motorů v rumunské Craiově.

Původní Ford Fiesta byl uveden na trh v roce 1976 a od té doby bylo po celém světě vyrobeno a dodáno více než 18 milionů kusů tohoto hatchbacku. Fiesta se vyrábí nejméně ve 13 různých zemích světa, včetně Velké Británie, Španělska, Mexika, Argentiny, Brazílie, Jihoafrické republiky a dalších.

I když je velmi smutné, že jeden z klíčových modelů Fordu opouští automobilový trh, automobilka je přesvědčena, že budoucnost patří elektromobilitě a té se chce věnovat „naplno“ a „ve zrychleném tempu“. Ford proto do roku 2024 uvede na starý kontinent nejméně tři nové osobní vozy s čistě elektrickým pohonem a čtyři užitkové vozy s elektrickým pohonem.

Začátkem letošního roku automobilka rovněž ukončila výrobu modelu Mondeo, jednoho z nejoblíbenějších evropských modelů segmentu D.

Ford však tvrdí, že od roku 2026 bude mít v každém automobilovém segmentu alespoň jeden model s plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Zda to bude zahrnovat i nástupce modelu Mondeo, který se v Číně stále prodává jako plně přepracovaný model, se teprve uvidí.

Zdroj: motor1.com