Nejdražší Škodovka v českých bazarech stojí přes 10 milionů. Je to naprostý unikát
Nejdražší sériově vyráběnou Škodovkou je model Enyaq iV, který se s maximální výbavou dostane přes 1,5 milionu korun. Jenže Škodovka má bohatou historii i v závodech rally, kde je několikanásobnou královnou. V tuto chvíli se dostalo na inzerát jedno z jejich závodních vozidel, kde je vidět, že takový vůz může stát přes 10 milionů korun. Nicméně se jedná o vůz, který byl vyvinutý specialisty ze Škoda Motorosport a je určené pro soutěže v rámci kategorie Rally2, které spadají pod hlavičku mezinárodní automobilové federace FIA.
To nic nemění na faktu, že jde o skutečně unikátní kousek, který si i mnohý sběratel určitě nenechá ujít. Vůz je postaven na základě Škody Fabia 4. generace. Pohání ho motor s objemem 1,6 l a turbem. Konkrétně jde o přeplňovaný čtyřválec. Točivý moment dosahuje 432 Nm a výkon až 216 kW. Disponuje 5stupňovou sekvenční převodovkou a má pohon na všechna čtyři kola. Váží 1 230 kg a palivová nádrž pojme 82,5 l. Brzdy se liší podle typu vozovky mezi asfaltem a šotoliny. Podvozek je McPherson a elektronika patří k Marelli Motorsport řídícím systémům.
Cena odráží vybavení
Auto navazuje na předchozí model Fabia Rally2 a Rally2 evo, které byly nejprodávanějšími vozy ve své třídě. Toho Škodovka docílila i díky zmíněné bohaté rallyové historii. V jejích vitrínách jsou i ceny za vítězství v seriálu WRC2 a ERC. V nové sezóně byl představen ještě Packet 25, který přináší značné vylepšení výkonu, ovládání a odolnosti.

V dostupném inzerátu najdeme cenu 10 799 250 Kč, což je příznačné pro rally závodní speciál. Nejde totiž o běžný sériově vyráběný vůz. Pokud se podíváme i na další vozy Rally2, tak se jejich cena pohybuje kolem 5 milionů korun. Je to každopádně cena bez příslušenství a dalších balíčků. Škoda Motorsport potom prodává vozy v rozmezí od 5 mil. do 10 milionů korun. Cena je tak vysoká, protože vozy mají speciální závodní vybavení a homologaci, která musí odpovídat pravidlům FIA. Dále je v tom započítán také rozsah vybavení, stáří a servisní historie vozu.
Nepatří na silnice ale na rally
Vozem tedy asi přímo nebudete moci brázdit české dálnice, protože je přímo určený pro Rally2 kategorie FIA, která zaštiťuje národní rally šampionáty anebo FIA WRC2, což je světové kolbiště těch nejlepších rally vozů. Proto je třeba na závěr podotknout, že vůz je určen právě pouze pro soutěžní použití a nepatří do silničního provozu. Stejně jako nedávná formule, která se proháněla po dálnicích.

Pokud byste přeci jen chtěli využít tohohle vozu v rámci soutěžení, tak nemusíte jezdit přímo oficiální rally závody pod hlavičkou FIA. I na českém území se jezdí závody amatérů, kteří se snaží dokázat, že jim rally řízení je vlastní. Například se můžete poměřit s ostatními v rámci Českomoravského poháru v rally, kde se jede celý seriál. Na AMA Rally Cupu zase zažijete pravé amatérské závody. Nicméně se dá dost dobře předpokládat, že s tímto vozem byste automaticky patřili mezi favority na vítězství.
Zdroje: Auto bible

Sledovat v Google Zprávách