Jak řešit autonehodu, když ani jeden nechce přiznat, že udělal chybu?
Je to velmi nepříjemná situace, ale nehoda, kdy se nikdo necítí vinný, je poměrně běžnou záležitostí. Proto je dobré mít na paměti, že je třeba vždy učinit jisté kroky, které zvýší šanci na uznaní viny toho druhého. Samozřejmě je nejlepší vždy zachovat selský rozum, ale na silnicích se zkrátka objevují i tací, kteří nepřiznají nic kvůli egu, aroganci, anebo zkrátka jen proto, že se jim nechce.
V prvé řadě, když už jsme účastníky nějaké nehody, tak je dobré zachovat chladnou hlavu a hned zajistit bezpečí. Takže zapnutí výstražných světel a postavení výstražného trojúhelníku musí být naprostý automatismus. Nebudete později popotahování ještě kvůli nesplnění povinností spojených s nehodou. Určitě je dobré si hned udělat i fotografie vozů, a minimálně SPZ druhého automobilu, kdyby se rozhodl z místa ujet.
I když ale vše probíhá standardně, tak může přijít nepříjemná chvíle, kdy je třeba řešit samotné následky nehody. Ať už jste na vině vy, nebo někdo druhý, vždy je třeba zavolat policii. Jestliže totiž druhý řidič odmítá spolupracovat, tak policie má povinnost událost vyšetřit a sepsat protokol, kde se už i další řidič bude muset vyjádřit. Navíc, bez policejního protokolu se může zadrhnout i pojistné plnění. Určitě ani není dobré zbytečně se omlouvat. Takový vstřícný krok totiž může být vnímán a později interpretován jako přiznání viny.
Hodně fotit, rychlé hlásit a nečekat
Absolutním základem je maximální možné množství fotek. A nejen fotografií poškozených vozů, ale i zvěčnění celé situace, kde bude vidět postavení vozů například v křižovatce nebo v zatáčce, což může následně být výhodou, při soudním řešení, nebo mediaci. Jestliže je na druhé straně nepřizpůsobivý řidič, tak neváhejte požádat o kontakt i případné svědky. Ti mohou být pomyslným jazýčkem na vahách, až se bude řešit, kdo tedy měl pravdu, v tomto případě přednost.

Neváhejte sepsat svůj vlastní protokol o nehodě bez ohledu na policii. Je nutné tam uvést datum, místo a popis událost. Je nutné být autentický a popsat situaci pravdivě, aby se později například shodovala s protokolem policie, což u pojišťovny může být plusový bod. Samozřejmě by pomohlo, kdyby v protokolu bylo více podpisů, ale asi těžko čekat, že najednou bude druhý řidič spolupracovat, ale například očití svědci mohou být silným argumentem.
U soudu hrají roli fotky a protokoly
Jestliže dodáte své pojišťovně podklady k nehodě výrazně dříve , tak to může posílit vaší pozici při řešení sporu, protože pojišťovna může hned sama zahájit šetření škody. Je dobré sledovat ono šetření důkladně, protože výsledky mohou být různé. Od spoluúčasti obou až po naprosté zproštění, díky vámi nashromážděným důkazům.

Je-li to nutné, tak se spor může dostat až k soudu. To většinou následuje, pokud se ani pojišťovny neshodnou, kdo je viníkem. Pak lze využít služeb odborníků, kteří se zaměřují na rekonstrukce nehody. I vy sami můžete případně podat žalobu na určení odpovědnosti s požadavkem na náhradu škody. Soud vše vyhodnotí a zase jsme u důkazního materiálu, který může hrát ve váš prospěch. V čase chladnou i vášně, takže lze třeba i doufat v to, že se druhá strana umoudří a spor se urovná.
Zdroje: Auto.cz

Sledovat v Google Zprávách