Čínská auta drtí evropu cenou i výbavou. Za cenu Octavie nabízejí luxus a prostor Mercedesů
Doby, ve kterých patřily čínské výrobky až na chvost žebříčků kvality, jsou alespoň v některých odvětvích dávno pryč. Čínští výrobci aut už dávno nepatří mezi low-end producenty vozidel, ale naopak mezi průkopníky s pokrokovými technologiemi i výbavou. Důkazem je i nedávné představení čínské značky Chery, která se v Praze pochlubila svou novou vlajkovou lodí – novým sedmimístným SUV, které válcuje konkurenci cenou i výbavou.
Čerstvá čínská automobilová novinka s názvem Chery Tiggo 9 je novým premiérovým SUV, které má ambici na českém trhu konkurovat luxusnějším vozům vyšší třídy. Automobilka svou novou vlajkovou loď v Česku nabízí pouze ve výbavě PHEV za zhruba 1 189 000 korun, což je cena srovnatelná například vyššími verzemi modelu Kodiaq z dílny Škoda Auto. Tiggo 9 pod svou kapotou skrývá hybridní pohon s výkonem přes 428 koní, zrychlením na stovku za 5,4 sekundy, maximální rychlostí 180 km/h a dojezdem na elektřinu až do vzdálenosti zhruba 143 kilometrů. Samozřejmostí je zde i pohon na všechny čtyři kola.

Výbava, na které se nešetřilo
Sedmimístné čínské SUV nabízí opravdu bohatou výbavu, za kterou byste si u konkurence museli nemálo připlatit. Dojem luxusu, jaký nabízí například Mercedes, pomůže během jízdy navodit například tlumené ambientní osvětlení, panoramatická střecha, která nabízí víc světla i netypické výhledy, a samozřejmostí je pak i bohatá výbava zaručující naprostý komfort v podobě například vyhřívaných sedadel vpředu i vzadu, na předních sedadlech dokonce i se zabudovanými masážními sedadly. Zážitek z jízdy pak umocní i audio značky Sony, centrální dotyková obrazovka, vyhřívaný volant nebo head-up displej s rozšířenou realitou.
Nové SUV Tiggo 9 navazuje na starší modely Tiggo 4, kompaktní SUV Tiggo 7 i rozměrnějším vozidlem Tiggo 8. Chery každopádně v expanzi hodlá ještě pokračovat. Nejen, že má v plánu nové vozy do Evropy dovážet, ale připravuje si půdu i na výrobu přímo na starém kontinentu, a to přesně ve španělské Barceloně.

I český trh čeká změna
Sebevědomá prezentace nového modelu značky Chery mluví o jediném – jde o výrazný signál toho, že čínské automobilky o evropské zákazníky opravdu stojí a jsou ochotné udělat maximum pro jejich získání. Jejich strategie je také poměrně jasná, nabízí svým klientům tu nejlepší luxusní výbavu za co nejdostupnější cenu.
I zákazníci z Česka proto začínají stát před nesnadnou volbou. S expanzí dalších čínských automobilek jako jsou Geely, Omoda nebo Jaecoo, které představují jeden konkurenceschopný model za druhým, začínají vyvstávat otázky, zda raději při nákupu nového vozu sáhnout po tradiční zavedené značce, nebo se nechat zlákat asijskými pionýry na evropském trhu. V praxi by ale tato asijská expanze mohla mít pozitivní vliv i na lokální výrobce – díky širší nabídce vznikne vyšší tlak na inovace i na dostupnost cen u již zavedených prodejců.
Na příkladu automobilky Chery jasně vidíme, že s čínskými výrobci vozů už musíme rozhodně počítat jako s legitimními hráči i na evropském trhu. Největší radost z tohoto vývoje ale můžeme mít primárně my, zákazníci. Nejen, že máme na výběr z širší nabídky modelů a technologií, ale díky většímu množství konkurence vzniká vyšší tlak na technologický, bezpečností ale i cenový pozitivní vývoj.
Zdroje: Garaz.cz

Sledovat v Google Zprávách