V Praze po více než roce končí dopravní omezení. Průjezd bude o 30 minut rychlejší
Průjezd centrem Prahy je pro spoustu řidičů doslova utrpením. V úzkých historických uličkách pod náporem aut často vznikají zácpy a i ta nejkratší cesta autem se může úmorně prodloužit. O to spíš, když se nějaká důležitá ulice uzavře kvůli věčně trvajícím silničním opravám. Po více než roce si však Pražané mohou oddechnout. Po více než roce totiž končí jedna obzvlášť nepříjemná uzavírka.
Mnoho na průjezdy centrem mimo případy nejvyšší nouze vůbec auto nepoužívají. Ve věčně ucpané džungli silnic je kolikrát mnohem výhodnější jet městskou hromadnou dopravou. Nejčastěji se nekonečné práce týkají pochopitelně těch nejvíc vytížených křižovatek. Mezi ty nejhorší místa patří rozhodně oblast okolo hlavního nádraží, Florence a Národního muzea.
Rozsáhlých stavebních prací si člověk všimne už při vstupu na Václavské náměstí. Kvůli výstavbě dlouho plánované tramvajové trati je ikonický pohled narušen chodbičkami z plotů a stavební technikou. Stejně tak je omezen průjezd na silnici před Národním muzeem. Podle předběžných odhadů tento stav potrvá až do konce roku 2027. Zde se uvolnění ještě dlouho konat nebude, necelý týden před Vánoci se však po více než roce uvolní jiná časově náročná objížďka.

O 30 minut rychlejší cesta
Všichni řidiči, kteří často projíždějí Prahou 8 si v kalendáři mohou poznamenat datum 18.12 2025. Ten den totiž po více než roce končí rekonstrukce stropní desky stanice metra C Florenc. Začala 1.10. 2024 a značně zkomplikovala průjezd ulicemi Křižíkova a Ke Štvanici. Přes více než rok tam trvá úplná uzavírka v úseku k Sokolovské. Řidiči směřující přes Florenc na Wilsonovu nebo třeba do Těšnovského tunelu se museli připravit na zpoždění trvající až půl hodiny! I ve chvílích nulového provozu prodloužila uzavírka cestu o minimálně deset minut.
Prvních změn si řidiči však mohli všimnout už téměř před měsícem. Práce jsou totiž rozdělené na dvě etapy. Ta první skončila 20. listopadu. Krom hlavní kompletní uzavírky zahrnovala ještě omezení provozu v úseku Wilsonova. Kyvadlový provoz tam řídila dočasná světelná signalizace. Od konce této fáze je však provoz plně obnoven v obou samostatných jízdních pruzích. Pro úplné uvolnění provozu si tedy stačí už jen počkat do 18.12. letošního roku. Konec více než rok a měsíc trvající rekonstrukce je konečně tady. Dá se tedy očekávat citelné zrychlení dopravy, klidně i o 30 minut.

Nejhorší uzavírky
To samé se však nedá říct o celé řadě jiných lokací napříč hlavním městem. Již zmiňovaná stavba tramvajové trati na Václavském náměstí patří k těm nejnepříjemnějším případům. Vzhledem k plánované trase totiž postihuje nejen projíždějící motoristy, ale i všechny chodce. Kolem hlavního nádraží a Národního muzea je však podobných omezení celá řada. Uzavírka u tramvajové tratě Vyšehradská, která potrvá do března příštího roku, zdrží na 10-30 minut. O stejně dlouhou dobu vás o doslova pár metrů vedle může zdržet oprava v ulici Legerova. Několik set metrů tak v nejhorších případech může trvat i hodinu!
Jen o kousek dále může o další půlhodinu zdržet oprava vodovodních řadů v Sokolovské. Ta by však naštěstí měla skončit 31. prosince letošního roku. Průjezd se tak aspoň lehce uvolní. Nelze však odhadnout, jaká další dopravní omezení s sebou přinese Nový rok.
Zdroje: Opravujeme.to

Sledovat v Google Zprávách