Deset nejoblíbenějších aut v Polsku. Tuto škodovku Poláci milují a nedají na ni dopustit
Spolu s Toyotou, Hyundai, Dacii a Volkswagenem patří mezi desítku nejoblíbenějších aut v Polsku. Škoda Octavia nabízí rychlost, prostor i komfort. Navíc si ji lze pořídit za přijatelnou cenu. Poláci ji milují i pro její univerzálnost.
Univerzálnost je pro některé lidi synonymem něčeho průměrného, až lehce podprůměrného. To však neplatí pro Škodu Octavia. Ta je naopak důkazem toho, že univerzálnost naopak znamená něco výjimečného. Tato známa značka auta má skutečně co nabídnout.
Zaměřeno na pohodlí
Prostorný a elegantní interiér nabízí jedinečný komfort celé rodině. K dispozici je prodloužitelný sedák s možností sklonu. Před sluncem chrání rolety na bočních oknech i na tom zadním.
Prostorný je také zavazadlový prostor, který nabízí bezkonkurenčních 600 litrů. Nechybí ani háčky i sítě pro upevnění zavazadel a další praktické vychytávky. Vnitřek auta je plný odkládacích prostor. Ve dveřích jsou umístěny držáky na 1,5 litrové láhve, pod loketní opěrkou je umístěný box. V opěradlech předních sedadel najdete kapsy.

Skvělý výkon
O výkon se starají úsporné dieselové a benzinové čtyřválcové motory disponující několika úrovněmi výkonu. K dispozici je manuální nebo automatická převodovka DSG s pohonem předních kol. Schopnost bleskového řazení a současně nízká spotřeba paliva je klíčová. Právě to nabízí automatická převodovka DSG. Potěší také zrychlení na 100 kilometrů za hodinu za pouhých 8,5 vteřin.
Škoda Octavia kombinuje rychlost a úspornost. Její maximální rychlost je krásných 228 km/ h, spotřeba činí pouhých 4,5 l na 100 km. Součástí jejího vybavení Škody Octavia je adaptivní podvozek DCC, který umožňuje volbu jízdních vlastností od režimu Sport až po Comfort.
Informace a zábava
Součástí vybavení Škody Octavia jsou praktické funkce, včetně služeb Škoda Connect. Nechybí ani virtuální asistentka Laura. K dispozici jsou i funkce, nabízející zábavu. Veškeré funkce lze propojit s vaším mobilním telefonem. Součástí vybavení je také nabíjecí box pro mobilní telefony.
Pohled do historie
První model Škoda Octavia byl fenoménem 90. let. V té době si získal svou popularitu v zahraničí, ze které těží dodnes. Vznikl v roce 1992 jako první český vůz této značky. Provoz nového závodu v Mladé Boleslavi byl oficiálně zahájen 3. září 1996. Díky fenomenálnímu úspěchu se první Škoda Octavia vyráběla až do roku 2010. Za její oblibou stál mimo jiné prostorný interiér s neobyčejně velkým zavazadlovým prostorem.
Rozšíření sortimentu
Během pár let od vzniku první Octavie byla vyvinuta její praktická verze Octavia Combi, která se velice brzy stala novou tváří značky Škoda. Byl o ni větší zájem než o Felicii a Fabii. Díky nabídce velkého prostoru i dobré ceny se stala snem českého národa.

Univerzální auto
Naše největší automobilka Škoda nabídla Octavie nejen pro taxislužbu a policii. Nabídku rozšířily luxusní verze Laurin & Klement a modely s pohonem všech čtyř kol i pancéřovanou verzi Octavie pro státní představitele. Velký ohlas měly i sportovní úspěchy, za kterými kromě stáli kromě kvality vozů známí jezdci.
Oblíbený první model, který patří mezi největší úspěchy Škoda Auto, se vyráběl i po nástupu druhé generace Octavie. Jeho výroba skončila až 16. listopadu 2010.
Žhavá novinka
Škoda Auto mile překvapila svoji novinku, pátou generaci Octavie. Její rozměry 4 850 x 1 900 × 1 500 mm mají svou délkou blíže k Superbu než k Octavii. Její šířka, která je větší než čtvrtá generace Octavia i model Superb, ji dodává optimální aerodynamiku.
Novou generaci Octavie charakterizuje minimalismus. Ten se objevuje nejen na jejím exteriéru, ale také uvnitř kabiny. Najdeme v ní displej, jehož úkolem je promítnou nejdůležitější informace v zorném poli řidiče.
Nechybí aktivní žaluzie, zapuštěné kliky dveří, bio-adaptivní osvětlení ladící interiér podle denního světla, osobní AI asistentka Laura, přenosný Bluetooth reproduktor, čistič obrazovky, schránka na kabel, integrovaná lednička.
Výrobce myslel také na pokročilé funkce autonomního řízení, které zvládají všechny řidičské úkony kromě jízdy za náročných podmínek, jako je například silný déšť.
Zdroj: roadblog.cz, garaz.cz, garaz.cz

Sledovat v Google Zprávách