Škodovka má smůlu. Toto SUV má nejlepší poměr cena/výkon na českém trhu. Nové pořídíte za 400 000 Kč
Česká republika bývala nedobytnou pevností Škody. Po desetiletí platilo, že český řidič kupuje škodovku, protože je to sázka na jistotu, dostupný servis a dobrou zůstatkovou hodnotu. Jenže časy se mění.
Za velkou změnou stojí nejen inflace, ale i přísné emisní normy. Ty totiž vystřelily ceny evropských aut do výšin, kde běžným rodinám dochází dech. A přesně do tohoto vakua vpadlo MG.
Tato značka s britským logem a čínským kapitálem už není jen exotickou zajímavostí. Model MG ZS se stal fenoménem, který v roce 2025 mění pravidla hry v kategorii malých SUV. Proč? Protože nabízí dostupné auto pro lidi.
Kde se stala chyba? Cenová propast 100 000 Kč
Abychom pochopili, proč má Škodovka problém, musíme se podívat do peněženky. Hlavním soupeřem MG ZS je Škoda Kamiq. Zatímco ceník Kamiqu v základní (byť slušné) výbavě startuje těsně pod půl milionem korun, u MG je realita úplně jinde.

Ačkoliv oficiální ceník MG začíná výš, realita na skladech dealerů je mnohem veselejší. Skladové vozy MG ZS se dají reálně sehnat už od 394 900 Kč. Rozdíl je tedy propastných 100 000 Kč. To nejsou drobné. Za to máte benzín na tři roky, kompletní pojištění na celou dobu záruky, nebo hodně slušnou rodinnou dovolenou.
Stará škola proti moderním složitostem
Pod kapotou se odehrává souboj filozofií. Škoda sází na moderní, efektivní, ale složité litrové turbomotory. Ty jsou živé, úsporné, ale řada konzervativních řidičů se jich stále trochu bojí.
MG na to jde opačně. Pod kapotou základního ZS najdete atmosférickou patnáctistovku (1.5 DVVT). Žádné turbo, žádný filtr pevných částic, nepřímé vstřikování. Výhodou bezesporu je, že se nekarbonuje při krátkých jízdách po městě a co v autě není, to se přece nepokazí. Na druhou stranu je tu nevýhoda, že je tento motor na dálnici je línější a hlučnější než Kamiq.
Pokud ale chcete výkon, i pro Vás MG něco má, a to Hybrid+. Za cenu kolem 520 tisíc dostanete hybrid s výkonem skoro 200 koní a automatem. Na to v této třídě Škoda prostě nemá odpověď.
Vzhled jako Karoq, ale cena Fabie!
Když postavíte MG ZS vedle Kamiqu, tak prostě Číňan působí dospěleji. Je o 8 cm delší a o 9 cm vyšší. Zatímco Kamiq je spíše přizvednutý hatchback, ZS má siluetu opravdového SUV. Větší je i kufr.
Interiér je kapitola sama pro sebe. Škoda má skvělou ergonomii, vše je tam, kde má být, a materiály jsou kvalitní. Ale v základu působí stroze. MG hraje na efekt a už v autě za 400 tisíc máte velký dotykový displej, parkovací senzory, kožený volant a klimatizaci. U Škody musíte za spoustu věcí připlácet nebo lovit v paketech.
Kde stále vyhrává Evropa?
Abychom jen nechválila, jízda je disciplína, kde Škoda Kamiq stále kraluje. Je postavena na platformě MQB, má precizní řízení a podvozek, který si poradí s českou okreskou s grácií.

MG ZS je naladěno na komfort. Ve městě je plavné a příjemné. Jakmile ale vletíte na rozbitou cestu, jednoduchá zadní náprava začne odskakovat a ozvou se rázy. Není to nic tragického a pro klidného řidiče naprosto v pořádku.
Jaký je argument, který otevírá peněženky?
Posledním hřebíčkem do rakve pochybností je záruka. MG dává 7 let nebo 150 000 km. To je pro českého zákazníka, který se bojí servisu, obrovská úleva. Škoda má v základu 2 roky, delší záruku si musíte připlatit. U MG máte jistotu, že i když se ve čtvrtém roce něco pokazí, nezaplatíte ani korunu.
Skutečně má Škoda utrum?
Tvrzení, že „Škodovka má smůlu“, není jen provokace. Je to realita trhu roku 2025. Škodu Kamiq si koupíte, pokud jste firma, jezdíte dálky, milujete řízení, špičkovou ergonomii a všechny možné asistenty.
MG ZS vás nadchne, pokud jste rodina a počítáte každou korunu, i když chcete nové s výbavou a dlouhou zárukou a nepotřebujete řezat zatáčky.
MG ZS není lepší auto než Kamiq po technické stránce. Ale je to mnohem lepší koupě z pohledu peněz. A to dnes rozhoduje.
Zdroje: auto-mania.cz, fdrive.cz, autohled.cz

Sledovat v Google Zprávách