Škoda představila elektrického nástupce Škody Octavia. Je nádherný, podívejte

Design exteriéru: Světelná maska a aerodynamika
Když poprvé uvidíte Vision O, dostane vás přední část. Škoda jí říká Tech-loop a je to vlastně jeden velký světelný prvek, který obíhá celou příď auta včetně reflektorů. Vypadá to futuristicky, ale pořád poznáte, že je to Škodovka. Přední světla mají známou čtyřokou grafiku, kterou znáte z aktuální Octavie s Matrix LED světly.
Vzadu najdete světla ve tvaru písmene T. Tahle grafika se poprvé objevila u konceptu Vision 7S před třemi lety a teď ji můžete vidět i na sériových modelech Enyaq a Elroq. Takže světla ve tvaru C už jsou minulostí, teď jsou v módě tahle téčka.
Celé auto je navržené s důrazem na aerodynamiku. Má spadlou střechu směrem dozadu, což mu dává sportovní vzhled, ale pořád je to kombi s pořádným kufrem.

Interiér a technologie: Když AI řídí za vás
Tady to začíná být opravdu zajímavé. Uvnitř najdete jeden velký horizontální displej, který se táhne přes celou palubní desku. Není to ale jen normální obrazovka. Má chytré AI řešení, které se přizpůsobuje tomu, co zrovna potřebujete. Když řídíte, ukazuje vám důležité informace. Když zapnete autonomní režim, může se změnit na zábavní centrum.
Můžete si zapnout režim Tranquil, který vám sedadla posune do pohodlnější pozice, nastaví příjemné osvětlení a pustí oblíbenou hudbu. Prostě si dáte nohy nahoru a necháte to na autě.
V autě má být digitální asistentka Laura. Ta vám navrhne trasu, pomůže s poznámkami nebo vám najde místo, kde se zastavíte na kávu. Má umět vyprávět příběhy a propojí se s novou aplikací Vision O. Celkově to má být takový osobní asistent, který vám usnadní život.
Praktičnost a prostor: Pořád to je Škodovka
Fajn, technologie je super, ale co prostor? No a právě tady Škoda ukazuje, že na praktičnost nezapomněla. Kufr má mít přes 650 litrů, což je víc než u současné Octavie. Samozřejmě nechybí ty Simply Clever vychytávky, na které jste u Škodovky zvyklí. Třeba přenosný Bluetooth reproduktor nebo bezdrátové nabíjení.
Interiér je vyroben z udržitelných materiálů. Škoda mluví o cirkulární ekonomice, což v praxi znamená, že použili materiály, co se dají snadno recyklovat. Celé auto je navržené tak, aby minimalizovalo dopad na životní prostředí.
Sedadla jsou prý hodně pohodlná a je v autě dost místa i pro vysoké lidi. Bioadaptivní osvětlení vytváří příjemnou atmosféru, takže i dlouhé cesty by měly být v pohodě. Prostě klasická Škoda, jen v elektrickém hávu.
Platforma a technika: Nová generace elektrických aut
Bohužel Škoda nezveřejnila žádné konkrétní technické údaje. Nevíme, jakou bude mít baterii, kolik ujede na jedno nabití ani jaký bude výkon. To všechno se dozvíme až časem, jak se koncept bude blížit k sériové výrobě.
Důležité je také načasování. Sériová verze ukáže nový směr, kterým se bude česká automobilka v oblasti elektromobility ubírat.
Zdroje: tv-nova.cz, iDnes

Sledovat v Google Zprávách