Tankujte v zimě správně. Odborníci varují před poškozením palivového systému
Nejběžnější praktikou při tankování je, když natankujeme plnou nádrž v momentě, kdy vidíme, že palivo začíná docházet. Někteří řidiči to ale dělají tak, že natankují jen menší množství s tím, že jim to vystačí na další 3 jízdy. V zimě by se však mohlo stát, že k žádné další jízdě nedojde. Z tohoto důvodu se nevyplatí v mrazivých dnech nechávat v nádrži méně než polovinu paliva.
Kolem čerpacích stanic jezdíme každý den a můžeme být rádi, že jsou na více místech. Díky tomu je totiž menší pravděpodobnost, že bychom při cestování uvízli na opuštěné silnici bez paliva. Pokud se tak přesto stane, nezbývá nám nic jiného, než zavolat odtahovku nebo rodině/přátelům, zda by mohli dovézt kanystr s palivem.
Tím, že si nedotankujeme včas a poté dojde palivo, auto nejen dál nejede, ale také ničíme určité díly. Kvůli tomu vyjdou opravy velmi draze a za toto pochybení může pouze řidič. V zimním období však riskujeme ještě více, pokud nenatankujeme plnou nádrž a mají být teploty pod 0 °C. Naštěstí existují i doplňky, které váš motor a další díly pomáhají chránit před poškozením.
Auto bychom měli chránit i v zimě
Zimní období přináší spoustu nástrah pro naše vozidla. Na silnicích je rozsypaná sůl, která urychluje korozi na vozidle. Chladná rána nám znepříjemňují životy obtížnějším startováním a také nutností oškrábat zamrzlá okna. Mimo jiné je nutné před zimou přezout kola, což nás stojí čas i spoustu námahy nebo peníze. V mnoha případech se nám také může stát, že jakmile nastane zima, což není období, při kterém bychom chtěli na autě něco opravovat, tak auto začne vykazovat vady, které ještě na podzim nemělo.
Před všemi zimními nástrahami se můžete chránit pravidelnou údržbou, včasnou výměnou i doléváním všech tekutin a také výměnou opotřebených dílů. Jestliže se o auto budeme starat, nemělo by nás překvapit nečekanou poruchou. Bohužel ale někteří lidé netuší, že své auto poškozují dobrovolně už při tankování.

V zimě musíme tankovat vždy více než polovinu nádrže
Až pojedete v zimě tankovat palivo do auta, myslete na to, že je vždy potřeba nádrž naplnit alespoň nad polovinu. Zjistěte si, jaký objem má nádrž ve vašem vozidle a vždy si natankujte tak, aby zde byla více než polovina. Ideální je, když natankujete pokaždé plnou nádrž. Zajímá vás, proč bychom to tak měli dělat během zimy? Bohužel to není kvůli nějaké množstevní nebo jiné slevě. Má to ale výhodu pro vaše auto i vaši peněženku.
Jakmile jsou venku nízké teploty, začne v nádrži proces kondenzace. Na stěnách nádrže se kondenzuje voda, která není pro palivový systém vůbec dobrá. Tím, že budeme mít v nádrži méně než polovinu, je zde více místa pro kondenzaci. Prvním problémem je to, že začne docházet ke korozi nádrže či palivového systému. Druhým problémem je, že voda rychle zmrzne.

Tuto vlastnost oceníme na vodní ploše, kde díky kondenzaci můžeme bruslit, ale v autě je tento konkrétní proces rozhodně nežádoucí. Kousíčky ledové vody (krystalky) se mohou z nádrže dostat do palivového systému, kde mohou ucpat palivový filtr. Jeho výměna není nejlevnější, a proto v zimě tankujte vždy plnou nádrž.
Ledové krystalky se mohou dostat do palivového potrubí a zpomalí průtok. Vaše auto bude prskat. Nebo v horším případě můžete palivové potrubí dokonce zablokovat,
vysvětluje odborník Michael Edwards pro CBC News
Přiléváním aditiv do paliva podpoříme správnou funkci jednotlivých dílů
Kondenzaci, korozi i zamrznutí vody se lze bránit ještě jedním způsobem. Na trhu existuje více druhů aditiv, které můžete pravidelně přilévat do palivové nádrže. Jejich používáním zlepšíme vlastnosti motoru, prodloužíme jeho životnost a také se můžeme vyhnout mnoha potížím. Aditiva se dělí podle typu paliva a také podle toho, na co jsou určená. Pořídit si můžeme i takový, který je proti zamrzání vody. Jakmile jej nalijete před zimou do nádrže, určitě neuděláte špatně a vašemu autu tím prospějete.