Renault přesouvá pozornost od samořízených automobilů k minibusům
Renault nebude pokračovat ve vývoji autonomních funkcí na vysoké úrovni pro automobily a místo toho se zaměří na nabídku samořízených řešení pro veřejnou dopravu. Výrobce uvedl, že již nabízí asistenci řízení na nejvyšší úrovni u většiny svých modelů, ale další vývoj v této oblasti je vzhledem k současným předpisům, očekáváním zákazníků a nákladům na složité technologie prozatím nepravděpodobný, informuje portál Autocar.
Složitá technologie
V případě osobních automobilů pomáhají autonomní funkce druhé úrovně nebo druhé úrovně plus, jako je adaptivní tempomat, asistent předjíždění a asistent pro jízdu v jízdním pruhu, zajistit, aby její vozidla byla bezpečná a příjemná pro jistotu. Mezi těmito funkcemi a funkcemi, které spadají do třetího stupně kategorizace, kde vozidlo musí být schopno bezpečně fungovat ve složitém prostředí s omezeným dohledem řidiče, však existuje značný rozdíl v technologické složitosti.
S ohledem na tuto skutečnost se Renault prioritně zaměřuje na vývoj autonomních funkcí na vysoké úrovni pro řešení sdílené veřejné dopravy, přičemž nakonec plánuje nabídnout robotizovaný elektrický minibus založený na nové dodávce Renault Master.
Robo – minibus by jezdil nepřetržitě
Firma uvedla, že její nová generace samořízených minibusů bude schopna provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu v naprostém bezpečí a bude představovat bezemisní alternativu nebo efektivní doplněk stávajících řešení, jako jsou vlaky, tramvaje a autobusy.
Renault připustil, že integrace pokročilé autonomie prodraží vývoj a výrobu těchto vozidel oproti jejich manuálně řízeným protějškům, ale uvedl, že tyto náklady mohou být kompenzovány tím, že nebudou potřebovat placeného řidiče. Naopak, na celou flotilu vozidel by mohla na dálku dohlížet mnohem menší pracovní síla.
Renault spolupracuje s WeRide
V rámci této nové ambice Renault navázal spolupráci s čínsko-americkou technologickou společností WeRide, aby na veřejných komunikacích vyzkoušel autonomní kyvadlovou dopravu čtvrté úrovně. Společnost WeRide provozuje po celém světě přibližně 700 autonomních vozidel, která dohromady najezdila 17 milionů kilometrů. Obě firmy budou od konce tohoto měsíce provozovat na tenisovém turnaji French Open v Paříži experimentální kyvadlovou dopravu pomocí vozítka Robobus společnosti WeRide.
Zdroj: Autocar