Radši si zvykej! BMW nehodlá měnit současný design, kontroverze prý lépe prodává

Přidat na Seznam.cz

BMW nemá v úmyslu nějak měnit svůj současný designový jazyk a uvádí, že vyvolání kontroverze je pro něj důležitým plánem, jak se pokusit zvýšit prodeje, o čemž informuje server Carscoops.

Design nových modelů BMW se v posledních letech stal terčem ostré kritiky a styling zcela nového XM zvedl u lidí mnoho obočí. Během nedávného rozhovoru při uvedení nových modelů řady 7 a i7 na americký trh však předseda představenstva BMW, Oliver Zipse, uvedl, že BMW chce, aby se o jejich vozech zkrátka mluvilo.

„Samozřejmě, že je to plán, jinak bychom to nedělali,“ řekl. „Pokud chcete změnit design, každý krok do budoucnosti, který je vnímán jako nový, bude automaticky kontroverzní. Neexistuje nic takového jako design orientovaný na budoucnost bez kontroverze. V tom je ten trik – mít kontroverzi a výsledkem je „chci to mít“ či „líbí se mi to“, a to je samozřejmě onen plán.“

Při rozhovoru s australskou publikací Zipse dodal, že BMW zaujalo konzervativnější přístup k designu svých mainstreamových modelů, jako je řada 3, řada 5, X1, X3 a X5, a že bude posouvat hranice designu u některých svých vlajkových modelů, jako je plně elektrický i7 a hybridní XM.

„Dnes ráno jsme projížděli Palm Springs, a když se podíváte na všechna ostatní auta, vypadají všechna stejně,“ řekl Zipse médiím. „Jsou aerodynamicky zefektivněná, už neexistují ošklivá auta. Nejsou skvělá, ale nejsou to ošklivá auta. Vypadají velmi podobně. Pokud chcete mít moderní, na budoucnost orientovaný design, automaticky se dočkáte kontroverze a tu my samozřejmě chceme. To neznamená, že si je lidé nebudou kupovat, a samozřejmě chceme vyvolat diskusi“.

Zipse je přesvědčen, že klíčem k podpoře prodeje je přimět lidi mluvit, a naznačil, že kontroverzní BMW řady 7 (E65), navržené Chrisem Banglem, překonalo svého předchůdce částečně díky svému bláznivému tvaru. Řada E65 nahradila elegantní řadu E38, ale navzdory kontroverzím, nebo právě kvůli nim se ji prodalo 343 073 kusů oproti 310 000 kusům řady E38. Díky této kontroverzi se však BMW dostalo na dlouhá léta do tisku a do povědomí veřejnosti, a to se podle Zipse rovná lepším prodejům.

„Chci kontroverzi,“ řekl. „V počátcích designu, pokud nemáte kontroverzi, je to chyba, kterou děláte. Z kontroverze získáte angažovanost. Přimějete lidi, aby o tom přemýšleli a přemýšleli o alternativách.“

Zdroj: carscoops.com