Poslední opravdové Lamborghini! Terénní Huracan ukončí éru spalovacích motorů italského býka

Přidat na Seznam.cz

Huracan na chůdách, o kterém se už několikrát mluvilo, se konečně objeví. V tiskové zprávě o historicky nejlepších výsledcích Lamborghini za třetí čtvrtletí se objevila informace o blížícím se příchodu tohoto superauta. Terénní provedení by mělo nést přídomek Sterrato a premiéru bude mít na veletrhu Art Basel v Miami, který je naplánován na začátek prosince. Zatím není jasné, zda půjde o online debut koncem tohoto měsíce, nebo si počkáme až na uměleckou přehlídku na Miami Beach, jak tvrdí server Motor1.

Huracan Sterrato je zajímavý hned z několika důvodů. Nejenže jde o dobrodružnou verzi supersportu s atmosférickým desetiválcem, ale je to také poslední model Lamborghini s čistě spalovacím motorem. Od roku 2023 bude každý nový vůz, který ponese zuřícího býka, do jisté míry elektrifikovaný, a to ještě předtím, než se později v druhé polovině desetiletí dostane na trh elektromobil.

Značka ze Sant’Agata Bolognese zatím nepotvrdila, že Huracan ve finále ponese přízvisko Sterrato, ale dává to smysl vzhledem k tomu, že toto označení nesl jednorázový koncept, představený na začátku června 2019. Outdoorový supersport, který dorazí před modelem 911 Safari/Dakar od sesterské značky Porsche, se pravděpodobně objeví výhradně jako kupé se standardním pohonem všech čtyř kol.

Připomínáme, že stejnojmenný koncept seděl díky přepracovanému zavěšení o 47 milimetrů výše. Na obou nápravách měl také o 30 mm prodloužený rozchod kol, zatímco nájezdový a odjezdový úhel se zlepšil o 6,5 %. Koncepční Sterrato z roku 2019 bylo zkonstruováno s řízením zadních kol a mohutnější karoserií, která těžila z výztuh podvozku a zadního plechu sloužícího jako difuzor.

Lze tak očekávat, že sériová verze se nebude od konceptu nijak razantně lišit. Vypouklé podběhy kol zůstaly, stejně jako přídavná LED světla vpředu a střešní nosič. Až se Huracan Sterrato za několik týdnů objeví, oživí ducha konceptu Parcour na bázi Gallarda, který Italdesign představil téměř před deseti lety jako supersportovní vůz s vysokou jízdní dynamikou.

Zdroj: motor1.com