Ojetý Opel Omega. Má cenu si ho pořídit i dnes?

Přidat na Seznam.cz

V 90. letech byl Opel Omega B snem mnoha Čechů. Design GM se zdál být nejrozumnější volbou pro ty, kteří hledali luxusní limuzínu nebo obrovské kombi ve vyšší střední třídě a dávali přednost bohatě vybavenému Opelu před základní verzí některého z modelů německé velké trojky, Mercedesu, BMW nebo Audi. Bohužel se po letech ukázalo, že Omega B byla v mnoha ohledech nedostatečně výkonná, píše server Honest John.

Opel Omega B druhé generace byl uveden na trh v roce 1994 a o tři roky později byl vůz poháněn dvoulitrovým vznětovým motorem s přímým vstřikováním. V roce 2000 byl vůz omlazen a to především přední nárazník, maska chladiče, zadní svítilny a také byl upraven středový panel palubní desky.

O rok později se nabídka motorů rozšířila o vznětový motor BMW 2.5 TDS se vstřikováním common rail, který od Opelu dostal označení DTI. Výroba modelu Omega B skončila přesně v roce 2003 a vůz se zatím nedočkal svého nástupce.

Motory

Benzínové
R4 2.0 (115- 136 koní)
R4 2.2 (144 koní)
V6 2.5 (170 koní)
V6 2.6 (180 koní)
V6 3.0 (211 koní)
V6 3.2 (218 koní)

Dieselové

R4 2.0 DTI (100 koní)
R4 2.2 DTI (120 koní)
R6 2.5 TD nebo DTI (130-150 koní)

Bohužel žádnou z výše uvedených pohonných jednotek nelze považovat za zcela spolehlivou a doporučitelnou, je však třeba připomenout, že benzinové motory způsobují mnohem méně problémů. Nejčastějšími problémy motorů instalovaných v Omegách jsou úniky oleje zpod krytů ventilů a poruchy volnoběhu.

Nespolehlivá je také elektronika pohonných jednotek, kde jsou velmi často poškozeny: snímač polohy klikového hřídele a snímač polohy vačkového hřídele. Kromě výše uvedených závad mají motory i další problémy. U slabších agregátů zase selhává vstřikovací čerpadlo a u motoru 2,5 DTI (TDS) o výkonu 150 koní vyráběného společností Steyr (montovaného také do BMW) se v důsledku přehřívání hlavy objevují praskliny.

Pohon na zadek

Opel Omega B má stejně jako jeho předchůdce pohon zadní nápravy, který lze ovládat buď prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, nebo čtyřstupňové automatické převodovky. U tohoto modelu se vyskytuje poměrně hodně závad, ale nejčastěji dochází k úniku oleje z převodovky.

Opel Omega B láká na tuto třídu vozů velmi nízkými cenami a velmi bohatou, jak se na segment E sluší, výbavou (v některých vozech najdeme i navigaci), ale pokud nejsou pořizovací náklady tohoto modelu a ceny náhradních dílů příliš vysoké, peníze ušetřené při nákupu se velmi rychle utratí za často se vyskytující závady. Za nejlevnější Opel Omega B v často hrozném stavu zaplatíme asi 10 000 Kč a nejdražší může stát až 130 000 Kč, ale to už je auto ve stavu skoro nového.

Opel Omega je dobrou volbou pro ty, kteří chtějí pohodlné auto nebo velkého kombíka na pracovní účely. Omega má své mouchy a víceméně vám vydrží do té doby, než ji sežere rez.

Zdroj: honestjohn.co.uk