Ojetá Honda Accord VIII. Spolehlivý Japonec s minimem výhod. Ale pozor, diesel nebrat
Jedná se o stále ještě relativně čerstvý model, který je zároveň posledním Accordem v historii značky Honda oficiálně prodávaným v Evropě. Je považován za mimořádně spolehlivý, i když má některé nedostatky, píše server Auto Express.
Osmá generace modelu Honda Accord debutovala v roce 2008. Oproti svému předchůdci prošel vůz řadou změn, které jsou viditelné pouhým okem. Tělo získalo nadýchanější tvar a ne každému se líbilo. Z neznámého důvodu se Accord stal méně praktickým než jeho předchůdce.
Je větší, ale na zadních sedadlech poměrně stísněný a zavazadlový prostor kombi ztratil více než 100 litrů objemu. Zdá se, že sedan má o něco větší objem než jeho předchůdce (465 litrů), ale stále zaostává za konkurencí. Interiér byl samozřejmě zcela změněn. Stylově se začal podobat dříve představenému Civicu VIII, což znamená, že se nebude líbit každému, a také ztratil na kvalitě.
Technicky vzato nedošlo u modelu Accord VIII v porovnání s Accordem VII k žádným změnám. Samozřejmě došlo k drobným úpravám, ale design vozu je v podstatě stejný. Dobrou zprávou je, že na podvozku se prakticky nic nezměnilo, takže poskytuje dobrý komfort pružení a bezpečné ovládání za všech podmínek.
Motory
Společnost Honda nezměnila svou filozofii konstrukce motoru, což je pro uživatele velmi důležité. Rok 2008 byl obdobím závažných konstrukčních nedostatků mnoha pohonných jednotek konkurentů a existoval určitý tlak na zavedení přeplňování benzinových motorů. A Accord byl založen na osvědčených řešeních.
Základní jednotkou je motor 2.0 i-VTEC. Ve vysokých otáčkách má k dispozici výkon 156 koní a točivý moment 192 Nm. Výkonnější varianta má objem 2,4 litru a výkon 201 koní. Vznětový motor 2.2 i-DTEC je v podstatě stejný jako motor 2.2 i-CTDi z předchůdce. K dispozici byl ve dvou výkonových variantách 150 koní a 180 koní pro výbavu Type S.
Verze motoru modelu Honda Accord VIII:
– benzínový 2.0 i-VTEC o výkonu 156 koní
– benzínový 2.4 i-VTEC s výkonem 201 koní
– dieselový motor 2.2 i-DTEC o výkonu 150 koní
– dieselový motor 2.2 i-DTEC o výkonu 180 koní (2011 a novější)
U motorů nedošlo k žádným zásadním koncepčním změnám, ale pohled pod kapotu odhalí, že i dvoulitr má zcela nový motor. Předchůdce se montoval do předchozí řady zatímco v „osmičce“ se objevil motor s označením R20 s jedním vačkovým hřídelem.
Pro běžného uživatele nejsou žádné rozdíly. Získal trochu více výkonu a točivého momentu a jeho charakteristika je lepší, což zpříjemňuje jízdu v nižších otáčkách a díky tomu vůz méně kouří. Byly také prodlouženy převodové poměry a přidán šestý rychlostní stupeň.
Co se u Hondy Accord kazí?
V souvislosti s motorem 2.0 i-VTEC lze tuto otázku ponechat bez odpovědi nebo na ni odpovědět jednoznačně: nic. Typické závady nelze určit, ale stojí za to věnovat pozornost ventilům, které mají mechanické seřízení, a bohužel ne každý si to uvědomuje.
Pokud vůz jezdí na benzin, nejsou s tím problémy ani po ujetí 150 000 km, ale pokud je vůz poháněn LPG, pro který je vhodný, mohou ventily vyžadovat seřízení již po 20 000 km. Pokud na to uživatel zapomene, začnou nejprve problémy s běžnou prací motoru a poté s hlavou.
Jedna poznámka: Musíte si najít mechanika, který se o tuto poměrně jednoduchou činnost postará. Ne každý to umí nebo spíše, ne každému se do toho chce. Proto navrhujeme jedno ze tří řešení:
- udělat si to sám (návody na YouTube vám pomůžou)
- vyhledání profesionála s dobrou pověstí, například na internetovém fóru Hondy
- autorizovaný servis (objektivně nejdražší možnost)
Nedoporučujeme to svěřovat náhodnému mechanikovi, který řekne, že ventily nastaví.
Odpružení modelu Accord VIII funguje dobře. Nezměněná konstrukce systému nepřináší žádná překvapení a má vysokou odolnost. Jediné, co bylo změněno, je převodka řízení. Bohužel bez ohledu na typ posilovače řízení (Accord VIII má elektrický) převodovka poměrně rychle chytá.
Celá věc se však zlepšila, pokud jde o vibrace za jízdy, které jsou postrachem jeho předchůdce. Přední řídicí ramena se pomalu opotřebovávají. Horní jsou levné, zatímco spodní vyžadují pouze výměnu čepů. Zadní zavěšení je bezúdržbové a jediné, co může po vysokém počtu najetých kilometrů vyžadovat výměnu, jsou levné stabilizátory.
Kvalita interiéru se bohužel mírně zhoršila. Součásti interiéru se rychleji opotřebovávají a ani montáž není prvotřídní, což je při jízdě slyšet. U starších vozů Accord tomu tak nebylo. Uživatel na oplátku získá bohatší vybavení.
Nedostatky typické pro jeho předchůdce, tedy slabý a tenký lak a nízká odolnost proti korozi, platí i pro Accord VIII. Horší je, že uživatelé, kteří mají delší zkušenost s předchozími generacemi, mají jednoznačné názory – nejnovější Accord je v tomto ohledu nejhorší. To platí nejen pro karoserii, ale také pro podvozek a komponenty podvozku a brzd. Celkově je vůz křehčí než jeho předchůdce a výrazně méně robustní než šestá generace.
Přesto je Honda Accord VIII odolný vůz, který je mnohem lepší než většina modelů segmentu D této konkurence. Při ujetí 200-250 000 km se někdy objeví závady, o kterých uživatelé ani nevědí. Proto se v zájmu zachování vysoké spolehlivosti vyplatí provést alespoň jednou za dva roky důkladnou a komplexní kontrolu vozu.
Provozní náklady
Náklady na údržbu modelu Accord VIII jsou stejně jako jeho poruchovost zanedbatelné. Nejdražší je totiž pojištění proti krádeži. Závady se vyskytují opravdu sporadicky a vzhledem k hodnotě vozu lze i výměnu klíčových komponentů, jako je spojka nebo převodka řízení, jen těžko považovat za závažné výdaje. S motorem 2.0 můžete jezdit opravdu úsporně, spotřeba paliva činí 8 l/100 km. Ti, kteří chtějí instalovat plynový systém, by neměli šetřit na komponentech a nesmí zapomínat na pravidelné seřizování ventilových vůlí každých 20 000 km.
Uživatelé, kteří často využívají horní rozsah otáček, by měli pravidelně kontrolovat hladinu oleje každých 2 000 km. Vyšší spotřeba při dynamické jízdě není známkou opotřebení motoru, ale přirozeným chováním této jednotky. Vzhledem k tomu, že Accord se konstrukčně příliš nezměnil a motor je velmi spolehlivý, ceny dílů, i když jsou někdy vysoké, nezruinují domácí rozpočet. Jednoduše je nemusíte kupovat příliš často.
Situace na trhu a kolik stojí?
Situace trhu s ojetinami vypadá špatně. V porovnání s konkurenčními modely je na prodej málo vozů, a to i ve srovnání s předchozí generací. Omezíme-li výběr pouze na benzinové verze, je na českém internetu žalostně málo kusů na prodej. A víte proč? Majitelé si tyto Accordy nechávají. Nemají důvod je prodat. Situace je jiná s dieselovými motory. Těch je na inzertních portálech mnohem více a s velkým nájezdem. A diesely nedoporučujeme.
Ojetá Honda Accord VIII. s benzínovým motorem, ať už 2.0 nebo 2.4 stojí od 220 000 Kč až po 380 000 Kč. V Německu jich najdete více, ale prodejci ví, co prodávají a nechají si za ojetou Hondu i hodně zaplatit.
Honda Accord VIII je natolik spolehlivý vůz, že by tato otázka měla znít: existuje vůbec nějaký důvod, proč si Hondu Accord nekoupit? A tady vás možná překvapíme, protože znám tři. Komu bychom tedy Hondu Accord v této konkrétní verzi motoru nedoporučil?
- Lidem s velkými přepravními potřebami – prostor vzadu, zavazadlový prostor. Řešením je verze kombi, která by však měla být považována spíše za větší hatchback. (alternativa – Honda CR-V)
- Lidem, kteří přesedají z dynamického vozu, jako je turbobenzín nebo diesel. Mohou být zklamáni dynamikou benzínu
- Lidem, kteří nemají možnost garážování vozu – mnohem vyšší riziko koroze.
Zdroj: autoexpress.co.uk