Nová Honda Civic. Vypadá seriózně a má hybridní pohon

Přidat na Seznam.cz

Honda představila prototyp modelu Civic 11. generace. Po třech šílených verzích se vrátil model ke kořenům. Alespoň z hlediska vzhledu, protože pod kapotou je hybridní pohon.

Podle historického pravidla je první veřejné vystavení pro verzi sedanu, obzvláště populární v USA. Brzy se k němu přidají varianty: hatchback, kupé a nakonec sportovní Type R. Styl zůstává u všech verzí, včetně evropského pětidveřového modelu, konzistentní. V roce 2021 nás čeká premiéra verze nejpopulárnější Hondy.

Exteriér kompaktní Hondy Civic ve čtyřdveřové variantě karoserie je šokující, ale tentokrát vyzrálý. Není v něm místo pro šílené linie. Připomíná americký mini Accord nebo německé konkurenty. Podle všech informací se vzhled produkční verze ve srovnání s představeným prototypem nezmění.

Foto Honda

Konzervativní styl může být způsoben různými důvody, ale rozhodně žádným z nich nebyla nízká úroveň prodeje předchozích verzí. Každý Civic v historii je komerčním hitem. Pravděpodobně chtěl japonský výrobce sladit kompaktní model se vzhledem zbytku aktuální řady a možná více přilákat pozornost starších zákazníků.

Nová Honda Civic byla představena na Twitchi
To je docela v rozporu se způsobem prezentace – nejnovější Honda byla představena na streamovací platformě pro hráče Twitch. Pravděpodobně to znamená, že nový Civic, stejně jako předchozí generace, se bude líbit všem: od teenagerů po důchodce.

Konstruktéři a designéři nového modelu Civicu dávají jasně najevo, že je svým způsobem návratem ke svým kořenům. Model 11. generace má odkazovat na skleněné tělo modelu Civic číslo 3 z 80. let. Jeho interiér byl představen pouze na počítačovém náčrtu a má být oázou klidu, díky které budou jeho majitelé každý den dobře začínat jízdou.

To znamená, že postrádá kontroverzní stylistické prvky, ale má je seriózní a ergonomické. Společnost Honda neprozradila žádné podrobnosti o pohonu nového modelu Civic, ale po celá léta společnost tvrdila velmi intenzivní elektrifikaci své nabídky.

Foto Honda

Můžete si být téměř jisti, že produkční verze bude obsahovat pouze hybridní pohony bez údržby. Japonský výrobce má v současné době k dispozici dvě verze. V současném modelu Jazz e: HEV je konstruován na bázi benzínového motoru s objemem 1,5 l a díky asistenci elektromotoru systém dosahuje výkonu 109 HP.

Honda Civic bude mít hybridní pohon, možná ve dvou variantách
Druhý, výkonnější hybridní pohon i-MMD funguje v hybridním SUV Honda CR-V. V něm je základem dvoulitrový motor a celý systém vyvíjí výkon 184 koní. Hybridní pohony Honda fungují bez tradiční převodovky. Elektromotor přenáší točivý moment na kola.

Která verze hybridního pohonu půjde do Civicu? S největší pravděpodobností obojí, protože se jedná o globální a nejoblíbenější model této značky, dostupný ve třech karosářských provedeních. Zákazníci z celého světa mají různé potřeby.

Silnější verze hybridního pohonu bude pravděpodobně použita také k výrobě sportovního vozu Civic Type R 11. generace. Honda již oznámila, že takový model bude. Na vrcholu nové řady Civic bude nejdříve v roce 2022. Stejně jako dříve si na něj počkáme nejdéle, ale jeho výkon výrazně překročí 300 KM.

Honda Civic Type R bude, může mít dokonce 400 koní
Také se šíří pověst o AWD – hybridní přední nápravě a dvou elektromotorech pohánějících zadní kola, na rozdíl od supersportovního NSX. Byl by to zajímavý, ale nákladný koncept. I ve verzi Type R je Civic oblíbeným automobilem a výrobce zůstane spíše u pohonu předních kol. Toto řešení nebrání tomu, aby současná generace sportovního Civicu byla jedním z nejlepších „hot hatchů“ na trhu.

Na jaře roku 2021 bude jasné, jaké technické detaily se skrývají v seriózním těle Civic 11. generace. Poté chce japonská společnost oficiálně představit produkční model. V nadcházejících letech se také můžeme dočkat varianty s plně elektrickým pohonem. Časy se mění a Honda nechce revoluci usnout.