Nová Honda Civic. Vypadá seriózně a má hybridní pohon

Přidat na Seznam.cz

Honda představila prototyp modelu Civic 11. generace. Po třech šílených verzích se vrátil model ke kořenům. Alespoň z hlediska vzhledu, protože pod kapotou je hybridní pohon.

Podle historického pravidla je první veřejné vystavení pro verzi sedanu, obzvláště populární v USA. Brzy se k němu přidají varianty: hatchback, kupé a nakonec sportovní Type R. Styl zůstává u všech verzí, včetně evropského pětidveřového modelu, konzistentní. V roce 2021 nás čeká premiéra verze nejpopulárnější Hondy.

Exteriér kompaktní Hondy Civic ve čtyřdveřové variantě karoserie je šokující, ale tentokrát vyzrálý. Není v něm místo pro šílené linie. Připomíná americký mini Accord nebo německé konkurenty. Podle všech informací se vzhled produkční verze ve srovnání s představeným prototypem nezmění.

Foto: Honda

Konzervativní styl může být způsoben různými důvody, ale rozhodně žádným z nich nebyla nízká úroveň prodeje předchozích verzí. Každý Civic v historii je komerčním hitem. Pravděpodobně chtěl japonský výrobce sladit kompaktní model se vzhledem zbytku aktuální řady a možná více přilákat pozornost starších zákazníků.

Nová Honda Civic byla představena na Twitchi
To je docela v rozporu se způsobem prezentace – nejnovější Honda byla představena na streamovací platformě pro hráče Twitch. Pravděpodobně to znamená, že nový Civic, stejně jako předchozí generace, se bude líbit všem: od teenagerů po důchodce.

Konstruktéři a designéři nového modelu Civicu dávají jasně najevo, že je svým způsobem návratem ke svým kořenům. Model 11. generace má odkazovat na skleněné tělo modelu Civic číslo 3 z 80. let. Jeho interiér byl představen pouze na počítačovém náčrtu a má být oázou klidu, díky které budou jeho majitelé každý den dobře začínat jízdou.

To znamená, že postrádá kontroverzní stylistické prvky, ale má je seriózní a ergonomické. Společnost Honda neprozradila žádné podrobnosti o pohonu nového modelu Civic, ale po celá léta společnost tvrdila velmi intenzivní elektrifikaci své nabídky.

Foto: Honda

Můžete si být téměř jisti, že produkční verze bude obsahovat pouze hybridní pohony bez údržby. Japonský výrobce má v současné době k dispozici dvě verze. V současném modelu Jazz e: HEV je konstruován na bázi benzínového motoru s objemem 1,5 l a díky asistenci elektromotoru systém dosahuje výkonu 109 HP.

Honda Civic bude mít hybridní pohon, možná ve dvou variantách
Druhý, výkonnější hybridní pohon i-MMD funguje v hybridním SUV Honda CR-V. V něm je základem dvoulitrový motor a celý systém vyvíjí výkon 184 koní. Hybridní pohony Honda fungují bez tradiční převodovky. Elektromotor přenáší točivý moment na kola.

Která verze hybridního pohonu půjde do Civicu? S největší pravděpodobností obojí, protože se jedná o globální a nejoblíbenější model této značky, dostupný ve třech karosářských provedeních. Zákazníci z celého světa mají různé potřeby.

Silnější verze hybridního pohonu bude pravděpodobně použita také k výrobě sportovního vozu Civic Type R 11. generace. Honda již oznámila, že takový model bude. Na vrcholu nové řady Civic bude nejdříve v roce 2022. Stejně jako dříve si na něj počkáme nejdéle, ale jeho výkon výrazně překročí 300 KM.

Honda Civic Type R bude, může mít dokonce 400 koní
Také se šíří pověst o AWD – hybridní přední nápravě a dvou elektromotorech pohánějících zadní kola, na rozdíl od supersportovního NSX. Byl by to zajímavý, ale nákladný koncept. I ve verzi Type R je Civic oblíbeným automobilem a výrobce zůstane spíše u pohonu předních kol. Toto řešení nebrání tomu, aby současná generace sportovního Civicu byla jedním z nejlepších „hot hatchů“ na trhu.

Na jaře roku 2021 bude jasné, jaké technické detaily se skrývají v seriózním těle Civic 11. generace. Poté chce japonská společnost oficiálně představit produkční model. V nadcházejících letech se také můžeme dočkat varianty s plně elektrickým pohonem. Časy se mění a Honda nechce revoluci usnout.

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]