Nejlevnější driftování: Navštívili jsme českou školu driftu. Driftovací tříkolka (trike) je skvělým začátkem a efektním doplňkem
Driftování, tedy jízda smykem řízeného plynem, je vysněným sportem mnoha nadšenců. Jenže realizace tohoto koníčku zpravidla znamená velké investice v podobě patřičného auta a jeho extrémního namáhání. Navštívili jsme českou školu driftu, kde nám rádi ukázali, že bokem se dá svézt i mnohem levněji. Driftovací tříkolka (trike) je skvělým začátkem či efektním doplňkem.
Začneme se seznamem materiálů použitých pro výrobu osvědčeného drift triku. Klíčovým prvkem tu je původně stacionární motor Honda. Dále byla třeba zadní osa z motokáry pro dobrou stabilitu a ovladatelnost. Pro okamžitou reakci na plyn je použita mokrá spojka namísto suché. Tato bláznivá tříkolka vyvine až 55 km/h.
Konstrukce rámu a umístění motoru
Rám je základem každého drift triku. V tomto případě jako základ posloužilo jízdní kolo, přední vidlice byla zdvojena. Přestože lze použít rám z motorky, je třeba zvážit jeho vyšší hmotnost, pomalejší reakce a menší rejd. Zásadní je fakt, že dlouhá, nízká a široká tříkolka je mnohem bezpečnější než krátká a úzká. A pro driftování je lepší, pokud je motor umístěný až za zadní nápravou. Podle slov majitele zbývá dořešit už jen lepší brzdy.
Samotnému driftování pomáhají plastové nástavce na zadní pneumatiky (vyrobené z izolace na kabely). Bez nich je tříkolka nedotáčivá. I při driftování je namáhanější přední pneumatika, chce to vyhýbat se úplnému přetočení, při kterém dostává její bočnice zabrat. Jedno přední kolo je tu hlavně kvůli velkému rejdu proti klasické motokáře.
Cena? Pokud se rozhodnete pověřit výrobou driftovací tříkolky odbornou firmu, na nejlevnější verzi pro dospělé si připravte zhruba 25 000 Kč. Výrazně levnější řešení nemusí být bezpečné a funkční, naopak násobně dražší a větší tříkolky bývají zbytečně těžkopádné.
Zdroj: autorský článek, Drift School