Které ojetiny nejvíce korodují? Podívejte se na seznam a dejte si na ně pozor
Web Auto Swiat uvádí 12 modelů automobilů, u kterých se nejčastěji může vyskytnout koroze.
Mazda 6
Již první generace Mazdy 6 (2003-08) je známá rychlým rezavěním podběhů zadních kol, korozí hran dveří, víka zavazadlového prostoru a kapoty. Rez napadala také prahy dveří a součásti podvozku.
Očekávali jsme, že se výrobce poučí a problémy v další generaci odstraní. Nic takového! Mazda 6 II (GH z let 2007-12) pokračovala v této tradici značky. Ano, nehnije jako jeho předchůdce, ale opět se objevuje rez na podbězích zadních kol, hranách dveří a víku zavazadlového prostoru. U vozu kombi se koroze objevila také v oblasti uchycení střešních nosičů – důsledek chybné montáže.
Mercedes třídy A, třídy C a třídy E
Mercedesy vyrobené v letech 1995 až 2005 (např. třída A W168, třída C W202 a třída E W210) hojně rezavěly, a to již po 3-4 letech! Toto období bylo obecně nejhorším obdobím pro vozy s hvězdou na kapotě. U několik let starých vozů Mercedes se problémy s korozí zřetelně snížily, ale ne u všech modelů.
U třídy A 2. generace (2004-12) se rez vyskytuje na hranách dveří, zadních dveřích, prazích a hranách blatníků. Podobné problémy se vyskytují i u třídy C W203 z let 2000-2007.
Nissan Navara
Mezi několik let starými vozy Nissan je nejvyšší riziko koroze u modelu Navara D40 (2005-15). To platí zejména pro modely z let 2005-2007 (i když ani pozdější modely nejsou dokonalé!) ze španělské továrny Nissanu, odkud pocházejí vozy prodávané v Evropě.
Na kterých součástech se červené skvrny objevují nejrychleji? V první řadě najdete rez na podvozku – na rámu, součástech zavěšení a hnacího ústrojí a na výfuku.
Koroze se objevuje také nad čelním sklem, v místě uchycení střešních lišt a na podlaze zavazadlového prostoru. Obecně doporučujeme při koupi vozu Navara důkladnou vizuální kontrolu nejen mechaniky, ale i podvozku a karoserie z hlediska koroze, i když v některých případech výrobce v rámci servisní akce rez odstranil.
Hyundai i20 první generace
V případě tohoto modelu Hyundai si dejte pozor zejména na exempláře z doby před faceliftem (2012), u nichž rychle korodovala oblast kolem klik dveří a víka zavazadlového prostoru. V prvním případě se jedná o technologickou závadu způsobenou třením klik dveří o výplň dveří (špatný tvar a uchycení), zatímco problém s víkem zavazadlového prostoru souvisí s nevhodnou antikorozní ochranou (rez napadá místa, kde je sklo spojeno s víkem, a také oblast kolem zámku). Kromě toho je lak měkký a náchylný k poškrábání.
Ford S-Max
Po Escortu, kterému rez rozežírala okolí světel, korodujícím Focusu I a Mondeu I a II je čas na lépe chráněné Fordy.
Mezi nejnovějšími modely nechvalně vyniká S-Max. Rez napadá kapotu a střechu (hlavně kopie po faceliftu v roce 2011), objevuje se pod těsněním dveří a někdy i v podvozku. Postiženy jsou také modely C-Max II od počátku výroby (2010-12; vyskytuje se v podvozku ve spojích plechů) a Mondeo kombi z let 2007-14 (někdy napadá víko zavazadlového prostoru).
Opel Corsa D
Exempláře vyrobené do roku 2012 se potýkají s korozí krytu motoru. Problém se objevil velmi rychle – rez napadla poklop již po 3-4 letech. Vyvinula se z vnitřní strany kapoty.
V extrémních případech dnes může vést až k perforaci. Problém s korozí kapoty je závažný, ale není jediný. Druhým horkým místem modelu Corsa D je kontakt mezi blatníkem a zadním nárazníkem (vliv tření těchto prvků o sebe). Kromě toho byla zaznamenána i koroze v oblasti střešních lišt a také víka zavazadlového prostoru.
Mitsubishi L200
Model z let 2006-15 má účinný pohon 4×4 a dobře se ovládá v různých situacích, ale také se ukazuje, že je to drahý vůz na servis a opravy, zejména proto, že má několik problémových míst, v čele s motorem 2.5 TD – je náchylný k přehřívání a zuby řemene, který pohání vyvažovací hřídele, se odřezávají. Navíc je zde téměř na denním pořádku koroze!
Rez napadá karoserii (např. na kapotě, pod plastovými lištami) a podvozek (např. na rámu, v místech spojení plechů, na prvcích zavěšení, na převodovce a prazích). To je dobré znamení pro budoucí problémy.
Kromě modelu L200 se problémy s korozí vyskytují i u modelu ASX – obvykle se objevují na víku zavazadlového prostoru a zadních blatnících (obvykle jsou viditelné až po demontáži nárazníku).
Volkswagen Passat B6
Problémy s korozí se týkaly také modelu Passat B6 (2006-10). V příkladech z počátku výroby se v pěně stabilizující plastový podběh kola hromadila voda a způsobovala korozi. Rez se objevila také na víku zavazadlového prostoru (hlavně kombi, ale i sedan), u panelového světla a ve spodní části dveří.
Výše uvedené problémy se týkají především prvních výrobních jednotek (do roku 2008). Slyšeli jsme také o výskytu rzi u vozů Golf V a VI (např. dveře a víko zavazadlového prostoru u vozů kombi), Touran (víko zavazadlového prostoru) a Tiguan.
Dacia Logan
Vozy Dacia jsou levné a jsou založeny na staré technologii Renault. Jsou levné na nákup a levné na stavbu. Snižování nákladů se rychle projeví a vyjdou najevo různé závady i nedostatečná ochrana proti korozi.
Logan první generace (roky 2004-13). Koroze je u tohoto modelu prakticky jistá. Nejčastěji se vyskytuje u nejstarších vozů stojících pod mrakem, ale není cizí ani exemplářům z posledních let výroby.
Obvykle jako první rezaví oblast kolem palivové nádrže a žlábky pod těsněním. Koroze se vyskytuje také v přepážce a podvozku. Víme také o případech, kdy jsou montážní body zadních tlumičů silně zkorodované, což ohrožuje bezpečnost jízdy.
Problémy s nedostatečnou ochranou proti korozi mají i další modely rumunského výrobce – například blatníky modelu Duster poměrně často rezaví.
Kia Cee’d první generace
Problémy s lakem a korozí jsou hlavním problémem první generace modelu cee’d (2006-12). Stejně jako u jeho designového dvojčete, modelu i30 (vozy mají stejnou technologii), se rez nejrychleji objevuje na zadních dveřích, spojích plechů a těsnění dveří.
Ochrana podvozku je také velmi slabá (druhá generace Cee’da je v tomto ohledu mnohem lepší). Za zmínku také stojí, že jedna série vozů cee’d byla dodána na trh s odlupujícím se dehtem (vada laku; týká se vozů z prvních let výroby lakovaných červenou barvou).
Honda Civic VIII
U modelu Civic VIII (populární „ufo“ z let 2005-12 koroze napadla střechu v blízkosti čelního skla – důsledek příliš tvrdého těsnění, které stíralo lak (vyměněno při příležitosti faceliftu), u modelu Accord VIII (od roku 2008) z prvních let výroby korodovala kapota v místě pantů a také rám střešního okna (zpuchřelé těsnění navíc způsobovalo netěsnost) a u modelu CR-V III z let 2006-12 koroze napadla zadní dveře (důsledek tření o nárazník).
Suzuki Jimny
U několik let starých modelů Suzuki koroze pustoší pouze podvozek – napadá podlahu, plechové spoje, nosníky zavěšení, držáky. To je případ vozů Grand Vitara, SX4 a také Jimny.
Také několik let staré Swifty (3. generace), u nichž je nejkritičtějším místem podlaha zavazadlového prostoru, korodují – problém byl tak závažný a masivní, že rez byla odstraněna v rámci záruky. Koroze se vyskytuje i v motorovém prostoru, zatímco ke karoserii nemáme žádné vážnější výtky.
Zdroj: auto-swiat.pl