MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Které ojetiny nejvíce korodují? Podívejte se na seznam a dejte si na ně pozor

koroze, ojetiny, rady, tipy a triky

Web Auto Swiat uvádí 12 modelů automobilů, u kterých se nejčastěji může vyskytnout koroze.

Mazda 6

Již první generace Mazdy 6 (2003-08) je známá rychlým rezavěním podběhů zadních kol, korozí hran dveří, víka zavazadlového prostoru a kapoty. Rez napadala také prahy dveří a součásti podvozku.

Foto: Mazda

Očekávali jsme, že se výrobce poučí a problémy v další generaci odstraní. Nic takového! Mazda 6 II (GH z let 2007-12) pokračovala v této tradici značky. Ano, nehnije jako jeho předchůdce, ale opět se objevuje rez na podbězích zadních kol, hranách dveří a víku zavazadlového prostoru. U vozu kombi se koroze objevila také v oblasti uchycení střešních nosičů – důsledek chybné montáže.

Mercedes třídy A, třídy C a třídy E

Mercedesy vyrobené v letech 1995 až 2005 (např. třída A W168, třída C W202 a třída E W210) hojně rezavěly, a to již po 3-4 letech! Toto období bylo obecně nejhorším obdobím pro vozy s hvězdou na kapotě. U několik let starých vozů Mercedes se problémy s korozí zřetelně snížily, ale ne u všech modelů.

Foto: Mercedes

U třídy A 2. generace (2004-12) se rez vyskytuje na hranách dveří, zadních dveřích, prazích a hranách blatníků. Podobné problémy se vyskytují i u třídy C W203 z let 2000-2007.

Nissan Navara

Mezi několik let starými vozy Nissan je nejvyšší riziko koroze u modelu Navara D40 (2005-15). To platí zejména pro modely z let 2005-2007 (i když ani pozdější modely nejsou dokonalé!) ze španělské továrny Nissanu, odkud pocházejí vozy prodávané v Evropě.

Na kterých součástech se červené skvrny objevují nejrychleji? V první řadě najdete rez na podvozku – na rámu, součástech zavěšení a hnacího ústrojí a na výfuku.

Koroze se objevuje také nad čelním sklem, v místě uchycení střešních lišt a na podlaze zavazadlového prostoru. Obecně doporučujeme při koupi vozu Navara důkladnou vizuální kontrolu nejen mechaniky, ale i podvozku a karoserie z hlediska koroze, i když v některých případech výrobce v rámci servisní akce rez odstranil.

Hyundai i20 první generace

V případě tohoto modelu Hyundai si dejte pozor zejména na exempláře z doby před faceliftem (2012), u nichž rychle korodovala oblast kolem klik dveří a víka zavazadlového prostoru. V prvním případě se jedná o technologickou závadu způsobenou třením klik dveří o výplň dveří (špatný tvar a uchycení), zatímco problém s víkem zavazadlového prostoru souvisí s nevhodnou antikorozní ochranou (rez napadá místa, kde je sklo spojeno s víkem, a také oblast kolem zámku). Kromě toho je lak měkký a náchylný k poškrábání.

Ford S-Max

Po Escortu, kterému rez rozežírala okolí světel, korodujícím Focusu I a Mondeu I a II je čas na lépe chráněné Fordy.

Foto: Ford

Mezi nejnovějšími modely nechvalně vyniká S-Max. Rez napadá kapotu a střechu (hlavně kopie po faceliftu v roce 2011), objevuje se pod těsněním dveří a někdy i v podvozku. Postiženy jsou také modely C-Max II od počátku výroby (2010-12; vyskytuje se v podvozku ve spojích plechů) a Mondeo kombi z let 2007-14 (někdy napadá víko zavazadlového prostoru).

Opel Corsa D

Exempláře vyrobené do roku 2012 se potýkají s korozí krytu motoru. Problém se objevil velmi rychle – rez napadla poklop již po 3-4 letech. Vyvinula se z vnitřní strany kapoty.

V extrémních případech dnes může vést až k perforaci. Problém s korozí kapoty je závažný, ale není jediný. Druhým horkým místem modelu Corsa D je kontakt mezi blatníkem a zadním nárazníkem (vliv tření těchto prvků o sebe). Kromě toho byla zaznamenána i koroze v oblasti střešních lišt a také víka zavazadlového prostoru.

Mitsubishi L200

Model z let 2006-15 má účinný pohon 4×4 a dobře se ovládá v různých situacích, ale také se ukazuje, že je to drahý vůz na servis a opravy, zejména proto, že má několik problémových míst, v čele s motorem 2.5 TD – je náchylný k přehřívání a zuby řemene, který pohání vyvažovací hřídele, se odřezávají. Navíc je zde téměř na denním pořádku koroze!

Foto: Mitshubishi

Rez napadá karoserii (např. na kapotě, pod plastovými lištami) a podvozek (např. na rámu, v místech spojení plechů, na prvcích zavěšení, na převodovce a prazích). To je dobré znamení pro budoucí problémy.

Kromě modelu L200 se problémy s korozí vyskytují i u modelu ASX – obvykle se objevují na víku zavazadlového prostoru a zadních blatnících (obvykle jsou viditelné až po demontáži nárazníku).

Volkswagen Passat B6

Problémy s korozí se týkaly také modelu Passat B6 (2006-10). V příkladech z počátku výroby se v pěně stabilizující plastový podběh kola hromadila voda a způsobovala korozi. Rez se objevila také na víku zavazadlového prostoru (hlavně kombi, ale i sedan), u panelového světla a ve spodní části dveří.

Výše uvedené problémy se týkají především prvních výrobních jednotek (do roku 2008). Slyšeli jsme také o výskytu rzi u vozů Golf V a VI (např. dveře a víko zavazadlového prostoru u vozů kombi), Touran (víko zavazadlového prostoru) a Tiguan.

Dacia Logan

Vozy Dacia jsou levné a jsou založeny na staré technologii Renault. Jsou levné na nákup a levné na stavbu. Snižování nákladů se rychle projeví a vyjdou najevo různé závady i nedostatečná ochrana proti korozi.

Logan první generace (roky 2004-13). Koroze je u tohoto modelu prakticky jistá. Nejčastěji se vyskytuje u nejstarších vozů stojících pod mrakem, ale není cizí ani exemplářům z posledních let výroby.

Obvykle jako první rezaví oblast kolem palivové nádrže a žlábky pod těsněním. Koroze se vyskytuje také v přepážce a podvozku. Víme také o případech, kdy jsou montážní body zadních tlumičů silně zkorodované, což ohrožuje bezpečnost jízdy.

Problémy s nedostatečnou ochranou proti korozi mají i další modely rumunského výrobce – například blatníky modelu Duster poměrně často rezaví.

Kia Cee’d první generace

Problémy s lakem a korozí jsou hlavním problémem první generace modelu cee’d (2006-12). Stejně jako u jeho designového dvojčete, modelu i30 (vozy mají stejnou technologii), se rez nejrychleji objevuje na zadních dveřích, spojích plechů a těsnění dveří.

Foto: Kia

Ochrana podvozku je také velmi slabá (druhá generace Cee’da je v tomto ohledu mnohem lepší). Za zmínku také stojí, že jedna série vozů cee’d byla dodána na trh s odlupujícím se dehtem (vada laku; týká se vozů z prvních let výroby lakovaných červenou barvou).

Honda Civic VIII

U modelu Civic VIII (populární „ufo“ z let 2005-12 koroze napadla střechu v blízkosti čelního skla – důsledek příliš tvrdého těsnění, které stíralo lak (vyměněno při příležitosti faceliftu), u modelu Accord VIII (od roku 2008) z prvních let výroby korodovala kapota v místě pantů a také rám střešního okna (zpuchřelé těsnění navíc způsobovalo netěsnost) a u modelu CR-V III z let 2006-12 koroze napadla zadní dveře (důsledek tření o nárazník).

Suzuki Jimny

U několik let starých modelů Suzuki koroze pustoší pouze podvozek – napadá podlahu, plechové spoje, nosníky zavěšení, držáky. To je případ vozů Grand Vitara, SX4 a také Jimny.

Také několik let staré Swifty (3. generace), u nichž je nejkritičtějším místem podlaha zavazadlového prostoru, korodují – problém byl tak závažný a masivní, že rez byla odstraněna v rámci záruky. Koroze se vyskytuje i v motorovém prostoru, zatímco ke karoserii nemáme žádné vážnější výtky.

Zdroj: auto-swiat.pl

Diskuze Vstoupit do diskuze

Redaktor: Petr Vyhnánek

Zdroj

Nejprodávanější ojetá auta na Ukrajině. Renault, Škoda ale i auto, které se dávno nevyrábí

ANT Berezhnyi

Plánujete otevřít autoservis? Tohle budete do začátku potřebovat

Zdroj

Lada prodává téměř o 80 % méně vozů než před rokem. Ale její Niva stále vydělává slušné peníze. Jak je to možné?

Zdroj

Rodinný vůz v období krize do 100 tisíc Kč? Máme pro vás pár tipů

Zdroj

Nová Pagani Huayra Codalunga je krásná limitovaná edice Longtail Variant

Zdroj

Innotech Mysterro. Sen brněnského emigranta se bohužel nikdy nenaplnil. Co to bylo za český supersport?

Zdroj

Růžové Lambo patřilo nejdrsnější babče na světě

Zdroj

Ukrajinci totálně zamíchali trhem ojetin. Jaké značky nejvíce skupují a za kolik peněz?

Zdroj

Jak dobré jsou bestsellery roku 2010 jako ojetiny?


  • Zdroj: Mercedes
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojNejprodávanější ojetá auta na Ukrajině. Renault, Škoda ale i auto, které se dávno nevyrábí
  • ANT BerezhnyiPlánujete otevřít autoservis? Tohle budete do začátku potřebovat
  • ZdrojLada prodává téměř o 80 % méně vozů než před rokem. Ale její Niva stále vydělává slušné peníze. Jak je to možné?
  • ZdrojRodinný vůz v období krize do 100 tisíc Kč? Máme pro vás pár tipů
  • ZdrojNová Pagani Huayra Codalunga je krásná limitovaná edice Longtail Variant

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT