Extrémně vzácná americká auta, která se totálně nepodařila
Skutečnost, že se v Americe vyrábí tolik masových vozů, činí vzácné vozy ještě výjimečnějšími. Bohužel ne všechny mají cenu zlata. Amerika patří mezi největší automobilové trhy na světě. Je také jednou z největších zemí, kde se vyrábějí automobily. USA jsou známé především díky masově vyráběným automobilům. Existuje však i několik vozů, které nejsou běžnou záležitostí.
Některé vozy v zemi jsou vzácné, protože jejich výroba byla nákladná, jiné proto, že se na trhu dlouho neudržely. Přesto ne každý vzácný a jedinečný americký vůz vyrobený v průběhu let má cenu zlata a sběratelé musí být velmi opatrní při výběru, do kterých vzácných klasik investovat a které vynechat, napsal server Hot Cars.
1977 Chevrolet Monza Mirage
Monza Mirage byl vůz odvozený od Chevroletu Vega a měl používat Wankelův rotační motor ve verzi GM. Tento projekt však byl zrušen a Chevrolet se musel poohlédnout po jiných pohonných jednotkách. Žádná z dostupných možností by však nezajistila výkon 5,0litrového osmiválce. Monza Mirage sice nevypadala špatně, ale nebyla spolehlivá. Byla to pouze sportovnější verze základní Monzy, ale většinu svých dílů si vypůjčila z modelu Vega.
1948 Davis Divan
Když ho vidíte poprvé, můžete si myslet, že Davis Divan je bota nadměrné velikosti. Je to však automobilový podivín se zatahovacími světlomety, třemi koly a čtyřmi sedadly. Divan představoval ambiciózní vůz, jehož cílem bylo změnit budoucnost automobilu. Toho však Divan nedosáhl. Vůz měl motor o výkonu 47 koní s objemem 132,7 cm3 a později čtyřválec spojený s třístupňovou převodovkou a výkonem 63 koní. Tento vůz měl nejen tvar karoserie ve tvaru kostky mýdla, ale také sen o tříkolce se nikdy neujal.
Foto: Davis-Divan
1983 Dodge Challenger
Dodge vyrábí jedny z nejoblíbenějších vozů. Modely Dodge z let 1981 až 1983 však patří k tomu nejhoršímu, za co by kdo mohl utratit své peníze, zejména proto, že se mělo jednat o muscle cars (tedy hodně výkonné vozy). Tyto vozy Dodge Challenger navazovaly na Challengery první generace, které zmizely během ropné krize.
Nebyly to však skutečné muscle cars. Namísto toho se jednalo o přepracované vozy Mitsubishi Galant Lambda. Vozy měly dvě varianty motorů: 1,6 a 2,6litrové čtyřválce s přirozeným nasáváním. Motor o objemu 1,6 litru dosahoval výkonu pouhých 77 koní, zatímco motor o objemu 2,6 litru měl výkon pouhých 105 koní.
Foto: Dodge
1975 Ford Maverick Grabber
Základní model Fordu Maverick je ve skutečnosti velmi dobrý vůz. Je vybaven 5,0litrovým osmiválcem o výkonu 210 koní se skvělým zvukovým projevem. Kromě toho patří mezi muscle cars, které se snadno udržují. Verze Grabber však nic z toho nemá. Místo 5,0litrového osmiválce má Grabber malý 2,8litrový šestiválec s žalostným výkonem 105 koní. Jediným plusem verze Grabber byly chromované rámy oken, okapové lišty, 14palcová kola a začerněná mřížka chladiče. To by však zvuk a výkon osmiválce nenahradilo.
Foto: Ford
1978 Ford Mustang King Cobra
King Cobra byla pokusem společnosti Ford získat zpět své postavení ve světě vozů typu pony. Výsledkem však bylo nespolehlivé a málo výkonné vozidlo. King Cobra dosahoval výkonu pouhých 139 koní, který nikdy nikoho nepotěšil. Jednalo se o příšerný vůz, kterému by bylo lepší se vyhnout. V této éře byl Ford známý tím, že vylepšoval své předchozí vozy. King Cobra však byla spíše řezničinou než vylepšením. Je to jeden z vozů, který se stal naprostým výsměchem všem ostatním výkonným Mustangům.
Foto: Ford
Cadillac Fleetwood V8-6-4
Cadillac Fleetwood je jedním z nejhorších amerických vozů všech dob. Byl představen v nejméně šťastných chvílích automobilového průmyslu. V této éře se společnosti snažily přijít na to, jak dodat větší výkon a zároveň respektovat přísné federální předpisy. Odpovědí Cadillacu bylo uvedení tohoto vozu s osmiválcem o objemu 6,4 litru. Jedním ze zvláštních rysů vozu byl elektronický systém deaktivace válců. Tento systém umožňoval vozu při jízdě vypínat polovinu válců a šetřit tak palivo. To však z vozu dělalo nespolehlivý nepořádek.
Foto: Cadillac
Chevrolet Corvette 305 California
Corvette má sice krásný design, ale to z ní nedělá pěkné auto. Zrodil se po uzákonění federálních požadavků na spotřebu benzinu a emise po ropné krizi v roce 1973. Tato Corvette z roku 1980 byla poháněna osmiválcem o objemu 5,0 litru, který dosahoval výkonu pouhých 180 koní. Tyto přísné předpisy Corvettu téměř zabily. Učinily z ní jednu z nejhorších Corvett všech dob. Vůz měl pouze automatickou převodovku, protože díky ní bylo snazší projít certifikačními kontrolami emisí.
Foto: Chevrolet
Chrysler TC od Maserati
Jak jste si mohli snadno domyslet, Chrysler TC by Maserati vznikl ve spolupráci společností Chrysler a Maserati. Tento vůz byl představen v roce 1989 a jednalo se v podstatě o nespolehlivé a velmi drahé auto. Tuto platformu představila společnost Chrysler na počátku 80. let a jejím účelem bylo snížit náklady při výrobě některých nepříliš pamětihodných vozů, jako byl například Dodge 400. Vůz nebyl pěkný na pohled a nebyl ani rychlý. Bylo k němu však připojeno jméno Maserati, a tak se jednalo o levný Chrysler, který měl jen dobré jméno.
Foto: Chrysler
Zdroj: hotcars.com