Extrémně vzácná americká auta, která se totálně nepodařila

Přidat na Seznam.cz

Skutečnost, že se v Americe vyrábí tolik masových vozů, činí vzácné vozy ještě výjimečnějšími. Bohužel ne všechny mají cenu zlata. Amerika patří mezi největší automobilové trhy na světě. Je také jednou z největších zemí, kde se vyrábějí automobily. USA jsou známé především díky masově vyráběným automobilům. Existuje však i několik vozů, které nejsou běžnou záležitostí.

Některé vozy v zemi jsou vzácné, protože jejich výroba byla nákladná, jiné proto, že se na trhu dlouho neudržely. Přesto ne každý vzácný a jedinečný americký vůz vyrobený v průběhu let má cenu zlata a sběratelé musí být velmi opatrní při výběru, do kterých vzácných klasik investovat a které vynechat, napsal server Hot Cars.

1977 Chevrolet Monza Mirage

Monza Mirage byl vůz odvozený od Chevroletu Vega a měl používat Wankelův rotační motor ve verzi GM. Tento projekt však byl zrušen a Chevrolet se musel poohlédnout po jiných pohonných jednotkách. Žádná z dostupných možností by však nezajistila výkon 5,0litrového osmiválce. Monza Mirage sice nevypadala špatně, ale nebyla spolehlivá. Byla to pouze sportovnější verze základní Monzy, ale většinu svých dílů si vypůjčila z modelu Vega.

1948 Davis Divan

Když ho vidíte poprvé, můžete si myslet, že Davis Divan je bota nadměrné velikosti. Je to však automobilový podivín se zatahovacími světlomety, třemi koly a čtyřmi sedadly. Divan představoval ambiciózní vůz, jehož cílem bylo změnit budoucnost automobilu. Toho však Divan nedosáhl. Vůz měl motor o výkonu 47 koní s objemem 132,7 cm3 a později čtyřválec spojený s třístupňovou převodovkou a výkonem 63 koní. Tento vůz měl nejen tvar karoserie ve tvaru kostky mýdla, ale také sen o tříkolce se nikdy neujal.

1983 Dodge Challenger

Dodge vyrábí jedny z nejoblíbenějších vozů. Modely Dodge z let 1981 až 1983 však patří k tomu nejhoršímu, za co by kdo mohl utratit své peníze, zejména proto, že se mělo jednat o muscle cars (tedy hodně výkonné vozy). Tyto vozy Dodge Challenger navazovaly na Challengery první generace, které zmizely během ropné krize.

Nebyly to však skutečné muscle cars. Namísto toho se jednalo o přepracované vozy Mitsubishi Galant Lambda. Vozy měly dvě varianty motorů: 1,6 a 2,6litrové čtyřválce s přirozeným nasáváním. Motor o objemu 1,6 litru dosahoval výkonu pouhých 77 koní, zatímco motor o objemu 2,6 litru měl výkon pouhých 105 koní.

1975 Ford Maverick Grabber

Základní model Fordu Maverick je ve skutečnosti velmi dobrý vůz. Je vybaven 5,0litrovým osmiválcem o výkonu 210 koní se skvělým zvukovým projevem. Kromě toho patří mezi muscle cars, které se snadno udržují. Verze Grabber však nic z toho nemá. Místo 5,0litrového osmiválce má Grabber malý 2,8litrový šestiválec s žalostným výkonem 105 koní. Jediným plusem verze Grabber byly chromované rámy oken, okapové lišty, 14palcová kola a začerněná mřížka chladiče. To by však zvuk a výkon osmiválce nenahradilo.

1978 Ford Mustang King Cobra

King Cobra byla pokusem společnosti Ford získat zpět své postavení ve světě vozů typu pony. Výsledkem však bylo nespolehlivé a málo výkonné vozidlo. King Cobra dosahoval výkonu pouhých 139 koní, který nikdy nikoho nepotěšil. Jednalo se o příšerný vůz, kterému by bylo lepší se vyhnout. V této éře byl Ford známý tím, že vylepšoval své předchozí vozy. King Cobra však byla spíše řezničinou než vylepšením. Je to jeden z vozů, který se stal naprostým výsměchem všem ostatním výkonným Mustangům.

Cadillac Fleetwood V8-6-4

Cadillac Fleetwood je jedním z nejhorších amerických vozů všech dob. Byl představen v nejméně šťastných chvílích automobilového průmyslu. V této éře se společnosti snažily přijít na to, jak dodat větší výkon a zároveň respektovat přísné federální předpisy. Odpovědí Cadillacu bylo uvedení tohoto vozu s osmiválcem o objemu 6,4 litru. Jedním ze zvláštních rysů vozu byl elektronický systém deaktivace válců. Tento systém umožňoval vozu při jízdě vypínat polovinu válců a šetřit tak palivo. To však z vozu dělalo nespolehlivý nepořádek.

Chevrolet Corvette 305 California

Corvette má sice krásný design, ale to z ní nedělá pěkné auto. Zrodil se po uzákonění federálních požadavků na spotřebu benzinu a emise po ropné krizi v roce 1973. Tato Corvette z roku 1980 byla poháněna osmiválcem o objemu 5,0 litru, který dosahoval výkonu pouhých 180 koní. Tyto přísné předpisy Corvettu téměř zabily. Učinily z ní jednu z nejhorších Corvett všech dob. Vůz měl pouze automatickou převodovku, protože díky ní bylo snazší projít certifikačními kontrolami emisí.

Chrysler TC od Maserati

Jak jste si mohli snadno domyslet, Chrysler TC by Maserati vznikl ve spolupráci společností Chrysler a Maserati. Tento vůz byl představen v roce 1989 a jednalo se v podstatě o nespolehlivé a velmi drahé auto. Tuto platformu představila společnost Chrysler na počátku 80. let a jejím účelem bylo snížit náklady při výrobě některých nepříliš pamětihodných vozů, jako byl například Dodge 400. Vůz nebyl pěkný na pohled a nebyl ani rychlý. Bylo k němu však připojeno jméno Maserati, a tak se jednalo o levný Chrysler, který měl jen dobré jméno.

Zdroj: hotcars.com