Devítileté dítě navrhlo nový tvar těstovin. Toto mu výrobci odpověděli
Margheritě je jen devět. A už si připsala na své konto fenomenální úspěch. Navrhla nový tvar těstovin a nebála se ho navrhnout samotnému výrobci. Ten zareagoval opravdu překvapivě.
Itálie je kolébka těstovin. Najdete jich tu doslova stovky druhů, bezpočet tvarů a různých stylů příprav. Čerstvé i sušené, vždycky budou perfektní i díky kvalitním surovinám, na které Italové prostě dbají. Základní součástí je olivový olej, kvalitní vajíčka a speciální semolinová mouka na přípravu těstovin.
Navíc každá rodina má své tajemství na výrobu těstovin, každá rodina může mít recept na domácí špagety, farfalle, penne nebo fusilli úplně jiný. Také tvary stále prochází různými módními vlnami, byť klasika je stále klasika.
A právě své vynalézavosti využila devítiletá Margherita z Janova. Vynalezla si svůj vlastní tvar těstovin. Hezky si s ním pohrála a usoudila, že by to mohlo zajímat i jejího oblíbeného výrobce těstovin.
Tvar čepičky, která udrží omáčku uvnitř
Dívka má asi ráda omáčky a chce, aby se chuťově vyladěné tekuté dobroty držely na těstovinách co nejdéle a v největším množství. Naprosto pochopitelné, tohle snad miluje každý! Vymyslela tedy vlastní tvar a poslala výrobci těstovin dopis.
Možná ani netušila, že se její dopis dostane až na stůl generálního ředitele společnosti.
Dopis od výrobce a 3D tisk její těstoviny
Svůj nápad opravdu vyladila, než ho předložila výrobci. S prezentací si dala také velmi záležet. A průvodní dopis napsala velmi upřímně.
„Jsem Margherita a je mi devět a půl roku a vždycky jím vaše těstoviny. Zrovna dnes mě napadlo vytvořit nový druh těstovin: korkové zátky! Bylo by to jako tvar čepice, kde omáčka zůstává uvnitř. Pokud se vám to líbí, můžete si to vytvořit,“
psala ve svém dopise a světe div se, o několik týdnů později dostala také svou zásilku, která ji překvapila. Krabičku obsahující těstoviny „tappi“, které byly vyrobeny pomocí 3D tisku. V pilotním závodě si dali tu práci a vyrobili první verzi její těstoviny na 3D tiskárně.
Prý jejich výroba ve velkém bude trvat dlouho, ale oni chtěli, aby svůj nápad viděla už nyní v reálu, proto jí poslali umělohmotný prototyp výrobku.
Byl to skvělý tah, naslouchejte nejmenším
Firma Barilla, která tuto úžasnou dívku odměnila, tak udělala skvělý marketingový tah. Ukázala, že je důležité naslouchat potřebám svých zákazníků. A to i těm nejmenším.
Jak je vidno, mohou přinést velké inovace! Devítiletá Margherita ukázala velkou představivost i odvahu. Svým rozhodnutím dokážou zvýšit kreativitu svých zákazníků a spotřebitelů a zvýší také odbyt svých těstovin.
Jak její těstoviny vypadají?
Skutečně vypadají jako korkový špunt, který vytáhnete z vinné lahve. Uprostřed zátky je otvor, do kterého nateče omáčka a už v něm hezky zůstane.
Tak uvidíme, kdy se korkové Barilly objeví i u nás?
Zdroj: orizzontescuola.it, en.italiani.it, bluewin.ch