Co se děje s baterií elektromobilu po vyřazení z provozu?
Otázkou, kterou si klade každý, kdo se zajímá o e-mobilitu, je, co se stane s baterií, až elektromobil doslouží? Na to odpověděl portál Electrive.
V závislosti na výsledcích lze vysokonapěťovou baterii ve vozidle znovu použít, a to buď celou, nebo její část. Může také žít druhým životem jako mobilní nebo stacionární zásobník energie. Třetí možností je demontáž a recyklace vzniklých součástí.
Podle analýzy společnosti BattMan ReLife existují tři možnosti.
První možností je tzv. repasování. Proces, při kterém lze baterii díky jejímu dobrému nebo velmi dobrému „zdravotnímu“ stavu po opravě znovu zpracovat pro pozdější použití jako náhradní díl pro elektromobily.
Druhá možnost dává baterii druhý život, pokud je její stav střední až dobrý, což umožní její další použití mimo elektromobil i v následujících letech. Může se jednat o mobilní nabíjecí stanici, dopravní systém bez řidiče nebo vysokozdvižný vozík, domácí úložiště nebo systém nouzového záložního napájení.
Třetí možnost zahrnuje účinnou recyklaci součástí.
Systém rychlé kontroly BattMan ReLife se bude používat jako diagnostický nástroj při recyklaci baterií v pilotním závodě, který Volkswagen Group Components provozuje od začátku roku v Salzgitteru v Německu.
První verzi softwaru BattMan (Battery Monitoring Analysis Necessity) vyvinulo oddělení řízení kvality Audi pro rychlou a spolehlivou analýzu vysokonapěťového akumulátoru Audi e-tron. BattMan se již používá jako diagnostický nástroj pro několik značek koncernu Volkswagen.
Zdroj: Elecrive.com