Audi nabídne od poloviny roku 2022 ve svých vozech zábavu ve formě virtuální reality

Přidat na Seznam.cz

Od zavedení rádia zhruba před 100 lety se zábava v automobilu (in-car entertainment, neboli ICE) vyvíjela s tím, jak byly vyvíjeny nové technologie, píše web Piston.

Přehrávače kazet a CD umožnily řidičům vozit si s sebou svou vlastní oblíbenou hudbu, a poté se díky možnosti připojení k přenosným zařízením tyto možnosti rozšířily.

Pak se objevily digitální displeje, na kterých bylo možné sledovat filmy, a zanedlouho se díky možnosti připojení k internetu otevřel v autě zcela nový svět zábavy. Vše, co si můžete užívat doma, si nyní můžete užívat i na cestách.

Přesun do virtuální reality

Dalším krokem v oblasti ICE je zábava ve virtuální realitě (VR) a Audi je první automobilkou na světě, která umožňuje cestujícím ponořit se do her, filmů a interaktivního obsahu pomocí takzvaného holoridu. Tu si budou moci vychutnat pomocí brýlí VR, které z jízdy autem udělají multimodální herní událost.

Pohlcující zážitky

Technologie holoride přizpůsobuje virtuální obsah pohybům vozu při jízdě v reálném čase. Pokud například auto odbočuje doprava, vesmírná loď v imaginárním světě také poletí doprava. Pokud vůz zrychlí, zrychlí i vesmírná loď. Vývoj této inovativní technologie VR neboli XR (extended reality, což je v překladu rozšířená realita), který iniciovala společnost Audi, je v současné době rozvíjen a komercializován pro různé výrobce prostřednictvím technologického zábavního start-upu.

Čtyři roky starý německý start-up tímto přístupem vytvořil zcela novou mediální kategorii, kterou nazývá „elastický obsah“. Obsah, který se přizpůsobuje pohybům řidiče, době jízdy a trase jízdy. Výsledkem jsou pohlcující zážitky s dosud nepoznanou úrovní kvality.

Modely Audi podporující Holoride

Modely, které budou mít tuto technlogii s třetí generací modulární sady nástrojů infotainmentu (MIB 3) a nejnovějším softwarovým clusterem, budou A4, A5, A6, A7, A8, Audi Q5, Q7, Q8, e-tron a e-tron GT quattro. Zpočátku budou k dispozici pro evropské a severoamerické trhy a také pro Japonsko a Čínu.

Systém holoride byl poprvé představen na veletrhu CES 2019 (Consumer Electronics Show v Las Vegas) ve spolupráci se společností Disney Games and Interactive Experiences, která implementovala herní zážitek VR z vesmíru Marvel pro automobily. Kromě dalších aktivit a předváděcích akcí navštívil holoride v roce 2021 během roadshow po Kalifornii z Los Angeles do San Francisca další produkční a herní studia, aby potenciálním partnerům demonstroval možnosti této technologie.

Postupná automatizace cestování automobilem v budoucnu umožní nejen nové formy zábavy během jízdy, ale také otevře větší možnosti vzdělávání a práce na cestách. Až se řidiči v budoucnu také nebudou muset soustředit na řízení, budou se moci věnovat jiným věcem. Například práci, čtení, sledování filmů nebo hraní her. Pohybově synchronizovaná cesta virtuálními světy s holoridem také snižuje běžný fenomén nevolnosti z pohybu, který často zažívají cestující, kteří čtou knihu nebo si užívají audiovizuální média na elektronických zařízeních, jako jsou tablety.

Pro uživatele se interiér stane jejich osobním volným prostorem a pro designéry novým centrem designu. Koneckonců proces navrhování začíná otázkou: Kdo bude v novém modelu sedět a co tam budou lidé chtít dělat? V budoucnu již designéři nebudou navrhovat vozy zvenčí dovnitř, ale zevnitř ven, a proto se zákazníci stanou doslova středem pozornosti.

Zdroj: piston.my