Vypadá to na konec běžné nafty. Nová KlimaDiesel25 míří na čerpací stanice. Přimíchávají do ní odpad
Vyvíjejí se i pohonné hmoty a důraz je (nepřekvapivě) kladen především na ekologii. Konec běžné nafty, jak ji známe dnes, by mohl přinést nové, ekologičtější alternativy. Ty slibují nižší emise a mohou tohoto cíle skutečně dosáhnout za předpokladu, že budou dodrženy výrobní postupy a tato paliva budou používána výhradně v motorech, pro které jsou určena. Příkladem je palivo s názvem KlimaDiesel25, které zavádějí první čerpací stanice v Německu.
Příznivci spalovacích motorů musí počítat s tím, že i když se rozhodnou nepřejít na elektromobil, budou tankovat jiná paliva než dnes. Příkladem je novinka DK25 (nazývaná také KlimaDiesel25), která se bude od května dát natankovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko.
Výrobce paliva slibuje snížení emisí CO2 až o 25 procent po natankování. „Mělo by být zavedeno v celém Německu!“ přeje si zástupce vedoucího německé čerpací stanice. Novinka má pomoci spalovacím motorům jako celku přežít do budoucna. Inovativní naftu má v Německu nabízet stále více čerpacích stanic.
Na cestě je také nový benzin
Syntetické palivo DK25 je z jedné třetiny vyrobeno z bioodpadů a odpadních materiálů, jako je například použitý rostlinný tuk. Přestože vypouští až o 25 % méně emisí CO2 než běžná nafta, je prý vhodné pro všechna vozidla s naftovým motorem. Palivo lze mísit s konvenční naftou, má srovnatelné vlastnosti a neovlivňuje spotřebu. Pokud vás zajímá cena, palivo stojí asi o šest centů více než konvenční nafta, což opravdu není dramatický rozdíl.
Nové palivo pro benzinové motory se již připravuje, ale zatím není jasné, zda bude uvedeno na trh ještě letos.
Zdroj: redakce, Kreiszeitung