Vůz formule 1 od Alpine konečně dosáhl minimální hmotnosti
S aktualizacemi pro Miami Grand Prix konečně dosáhne Alpine A524 minimální hmotnosti: Nový podvozek dorazil rychleji, než se očekávalo.
Po těžkém začátku sezóny Formule 1 2024 svitla Alpine naděje: aktualizace, které budou poprvé použity na obou vozech tento víkend při Miami Grand Prix, vyřeší alespoň jeden z problémů modelu A524: nadměrnou hmotnost.
Here's where we're lining up for tomorrow's #MiamiGP @HMoserCie pic.twitter.com/7PD7AL9aOj
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) May 4, 2024
Podle šéfa týmu Bruna Famina nebyl vůz na začátku roku „nijak zvlášť nadvážen“, ale úspora hmotnosti, s níž nyní A524 poprvé dosahuje minimální hmotnosti 796 kilogramů, je v čase na kolo „otázkou 0,2 sekundy“. „Boj je nyní tak tvrdý, že každé vítězství, i to nejmenší, je dobré, a to je přesně to, co děláme,“ řekl Famin v rozhovoru Motorsport Total před závodem v Miami.
Snížení hmotnosti bylo dosaženo především díky novému podvozku, který byl použit již na voze Estebana Ocona při předchozím závodě v Šanghaji. Tehdy Ciaron Pilbeam, technický ředitel týmu pro výkonnost, prohlásil, že jsou „téměř u cíle“. Díky podvozkům, které nyní použili Ocon a jeho týmový kolega Pierre Gasly v Miami, bylo poprvé v této sezóně dosaženo minimální hmotnosti. „Tento problém se podařilo vyřešit rychleji, než jsme očekávali, a jsem spokojený se směrem, kterým se tým vydal – tvrdě pracujeme na tom, aby vše bylo ještě rychlejší,“ pochválil šéf týmu Famin úsilí svého týmu. „V Šanghaji jsme měli novou podlahu, kterou jsme měli mít tady v Miami, ale kluci v továrně tvrdě pracovali na tom, aby ji postavili pro Šanghaj.“
Hmotnost však byla jen jedním z mnoha konstrukčních problémů vozu A524. „Lidé hodně mluví o tom, že je vůz příliš těžký, ale to nebyl hlavní problém. Hlavním problémem vozu bylo, že nám chyběl přítlak a v kvalifikaci jsme měli problémy s fungováním pneumatik,“ vysvětluje Famin. S tímto hodnocením souhlasí i Ocon: „Rozhodně jsme zlepšili náš výkon. Byl to malý krok správným směrem. To je celkem jasné, ale víme, že to ještě není úplně dost,“ řekl Francouz. „Stále nám chybí určitý výkon v kvalifikaci. A to je stále bod, na kterém musíme zapracovat a na který se musíme zaměřit, pokud jde o celkový výkon vozu.“
V tomto ohledu však Famin věří, že jeho tým je na správné cestě. Po nástupu Davida Sancheze, který se přesunul od McLarenu, na pozici technického ředitele jsou nyní pozice v technickém oddělení plně obsazeny. „Teď, když je nová organizace na svém místě a David včera dorazil, uděláme další krok,“ je přesvědčen Famin.
Zdroj: Motorsport Total