Volkswagen Passat B8 od roku 2014 do současnosti. Nevýhody, výhody, typické závady a situace na trhu
Volkswagen Passat B8 je možná poslední inkarnací tohoto v mnoha kruzích téměř kultovního vozu. Současná nabídka je omezena na několik verzí a budoucnost nevypadá optimisticky, takže pokud někdo chce mít v garáži přiměřeně nový Passat B8, měl by se nyní poohlédnout na sekundárním trhu, píše server WhatCar.
Exteriér a interiér
Nemá smysl se rozepisovat o designu Passatu, protože tento vůz zná každý ve všech variantách a v této generaci jich bylo opravdu hodně. Je trochu škoda, že se značka rozhodla nabídku omezit na minimum a nakonec ji úplně zrušit. Mimochodem, stojí za zmínku, že Passat B8 je po jiných osobních vozech koncernu Volkswagen, jako je Volkswagen Golf Mk7, založen na protažené variantě platformy MQB. Ke snížení hmotnosti byly použity lehké materiály, jako je hliník a vakuově tvářená ocel. Podle generálního ředitele společnosti Volkswagen Martina Winterkorna měl být model B8 prémiovým vozem bez prémiové ceny. Na tom něco je, protože vůz ve vyšších verzích poskytoval dostatek pohodlí a byl ideální pro dlouhé cesty.
Volkswagen Passat B8 je možná poslední inkarnací tohoto v mnoha kruzích téměř kultovního vozu. Současná nabídka je omezena na několik verzí a budoucnost nevypadá optimisticky.
Žádný z populárních modelů značky Volkswagen nebyl zárukou stylistické revoluce při přechodu z generace na generaci, ale „osmička“ byla skutečným průlomem po technické stránce. Kromě již zmíněné platformy MQB, která umožnila levné a rychlé navrhování nových generací, se v interiéru objevila řada moderních podpůrných a bezpečnostních systémů.
Z hlediska vnějšího designu je jednoduše elegantní, dokonce dynamický a ve vyšších výbavách s paketem R Line dokonce sportovní. Aktivní a prediktivní tempomat pro zdánlivě autonomní jízdu, head-up displej, dobrý audiosystém, pohodlná sedadla, obrovská nabídka příplatkové výbavy atd. Díky tomu je na trhu skutečně pestrá nabídka konfigurací.
Za zmínku stojí také nadprůměrný prostor, který v této skupině překonává snad jen Superb. Ve variantě Variant (kombi) se do zavazadlového prostoru po sklopení opěradel lavice vejde dokonce 1780 litrů zavazadel. Je třeba připomenout, že hybridní varianta GTE má o něco menší zavazadlový prostor kvůli bateriím umístěným pod podlahou.
Motory
Volkswagen Passat B8 je možná nejnovější inkarnací tohoto v mnoha kruzích téměř kultovního vozu. Současná nabídka je omezena na několik verzí, takže pokud chcete mít v garáži poměrně nový Passat B8, měli byste se již nyní poohlédnout na sekundárním trhu.
Motorových verzí a různých výkonových variant Passatu B8 je nepřeberné množství. Každá jednotka byla navíc k dispozici v několika verzích s různými výkony, převodovkami a pohony. Na příkladu verze Variant před faceliftem si můžete vybrat mezi základním motorem 1.4 TSI o výkonu 125 koní a verzí ACT o výkonu 150 koní. Již v roce 2015 byly představeny aktualizované verze těchto motorů s označením BlueMotion Technology.
V roce 2018 je nahradila jednotka 1.5 TSI EVO o výkonu 150 koní. Na výběr je také motor 1.8 TSI o výkonu 180 koní a 2.0 TSI o výkonu až 280 koní. O vznětových motorech se v Passatu samozřejmě vyprávějí legendy, takže není překvapením, že na této straně je výběr ještě větší. Od jednotky 1.6 TDI s výkonem 120 koní až po 2.0 TDI s výkonem 150 až 240 koní v různých verzích a variantách. Za zmínku stojí také zajímavé varianty Alltrack a GTE. Zejména druhý jmenovaný může zaujmout ty, kteří uvažují o koupi hybridu.
Který motor zvolit a kterému se vyhnout? Zde vše záleží na tom, jak byl vůz používán, protože několik let nedbalosti ze strany současného uživatele a vyhýbání se servisu v autorizovaném servisu by mohlo vést ke špatnému stavu vozu. Proč? Je třeba si uvědomit, že Passat není městský vůz a nízký počet najetých kilometrů je vzácný nebo podvodný. Passat se vznětovým motorem, zejména ve variantě Variant, je žroutem dálničních kilometrů. Při správném používání a péči může mít i vysoký počet najetých kilometrů mírnější účinek než nízký počet najetých kilometrů při nedbalosti majitele.
U dieselů samozřejmě selhává především systém recirkulace výfukových plynů a filtru pevných částic. Životnost rozvodového řemene udávaná výrobcem přesahuje 200 000 km, ale mechanici doporučují kontrolu a případnou výměnu přibližně každých 150 000 km. Nová generace motoru 1.4 TSI již nemá problém s praskáním pístů, zatímco motor 2.0 TSI s jinými pístními kroužky a po několika modernizacích již nespaluje velké množství oleje.
Typické závady
Kromě výše uvedených problémů s pohonnými jednotkami stojí za zmínku stav převodovek DSG, u nichž je Achillovou patou mechatronika. Pokud je řazení doprovázeno škubání, vyplatí se provést důkladnou kontrolu, abyste nekoupili potenciální pokladničku. Občas se objeví problémy s elektronikou, kdy se objeví chyby aktivního tempomatu nebo systému Front Assist, které však po opětovném nastartování zmizí. Pokud na tom trvají, stojí za to navštívit autorizovaný servis. Může se jednat o problém s aktualizací.
Ceny ojetých Passatů B8 nejsou nijak závratné, a to především díky obrovskému množství inzerátů. Na internetu webu jich je více než 400 a mluvíme o nejrůznějších verzích, variantách a kombinacích. Model Variant 2018 s karoserií na rámu ve střední výbavě Comfortline a s nájezdem něco málo přes 115 000 km stojí necelých 440 000 Kč Nejvyšší varianta Highline s příplatkovou výbavou, nájezdem 130 000 km a vznětovým motorem o výkonu 190 koní stojí něco málo přes 550 000 Kč.
Volkswagen Passat B8 výhody:
- velmi pěkný styling, zejména ve vyšších verzích
- pohodlný a velmi dobře vybavený interiér
- dostatek prostoru, velký zavazadlový prostor, praktická řešení
- mnoho verzí motoru a karoserie + speciální verze, např. Alltrack
- obrovská nabídka na trhu s ojetinami
Volkswagen Passat B8 nevýhody:
- musíte si dávat pozor na silně používané modely po uvedení do provozu
- některé vozy servisované mimo autorizovaný servis(bez aktualizací, servisních úkonů atd.)
Zdroj: whatcar.com