Víme, jak rychle vytopí interiér elektromobil v porovnání s autem na spalovací pohon

Přidat na Seznam.cz

Vytápění automobilu v zimě je někdy trochu problém. Je třeba odklidit sníh na čelním skle a nechat interiér zahřát. Alespoň tak tomu bylo u starších vozidel se spalovacími motory.

V novějších elektromobilech, jako je Ford F-150 Lightning, může vše probíhat mnohem hladčeji a rychleji, mimo jiné proto, že vozidlo nemusí ohřívat nějakou vodu, aby se teplý vzduch mohl vyfouknout z výdechů interiéru. Místo toho využívá k vyhřívání kabiny energii z baterií, a to překvapivě rychle.

Jak ukazuje výše vložené video, je obrovský rozdíl mezi dobou, kterou potřebuje elektrický F-150 k vyhřátí interiéru, ve srovnání se starším Dodge Caravan, který má pod kapotou benzinový motor.

Ve videu moderátor pomocí klasického teploměru sleduje, jak rychle se teplota uvnitř dostane z přibližně 0 stupňů Celsia na teplých 19 stupňů.

Pro krátkou připomínku, elektrický vůz Ford má odporové topení, nikoli tepelné čerpadlo, které v podstatě funguje jako zvětšený fén, což je technika, která není zrovna energeticky účinná.

Pro srovnání, aby konvenční vozidlo s vnitřním spalovacím motorem zajistilo horký vzduch pro interiér, musí se zahřát na provozní teplotu, otevřít termostat a poté dostat teplou chladicí kapalinu do jádra topení.

Co se týká výsledku, tak z videa je zjevné, že elektromobil zvítězil a to o těžko uvěřitelných 10 minut.

Zdroj: InsideEVs